Без українського зерна польські термінали простоюють, а трейдери зазнають збитків
Через обмеження транзиту та зупинку імпорту зерна з України польські перевалочні термінали спорожніли, що спричинило потрясіння у логістичному бізнесі.

Польський інфраструктурний та логістичний сектор зазнає збитків через обмеження на поставки українського зерна. Термінали, трейдери та логістичні компанії фіксують падіння обсягів перевалки і роздумують про скорочення персоналу та звернення до влади за підтримкою, інформує Latifundist.
Один із ключових гравців ринку, агрокомпанія «Волинь-Зерно-Продукт» («Вілія»), раніше активно перевантажувала зерно в порту Гданська, орендувала термінал і навіть розвивала сухий порт у Волинській області. Але у 2025 році співпраця призупинена — компанія переорієнтувала логістику через Чорне море, оскільки цей маршрут виявився економічно вигіднішим.
Голова правління логістичної групи CSL Лаура Головач підтверджує зниження імпорту агропродукції з України до Польщі — логістична мережа простоює, а сусідні країни (Румунія, Німеччина, Туреччина) виграють завдяки транзиту зерна.
Порт Гданська за перше півріччя 2025 року обробив на 26 % менше зерна — лише 1,1 млн т — незважаючи на загальне зростання вантажообороту на 0,4 %.
Експерти, як Сергій Орловський із «Агроойлтрейд», називають логіку поточного збою простою рухомого складу: польська інфраструктура для зерна недовантажена, хоч була побудована з очікуванням високого попиту.
Спеціаліст із міжнародної торгівлі Андрій Абдулов пояснює: перевезення зерна з України до польських портів через залізницю є менш ефективним — короткі дистанції, відсутність потреби у вагонному транспорті, а імпортні обмеження на ріпак погіршують ситуацію.
Більше новин читайте на GreenPost.







