Бактерії  можуть «змусити» людину вживати алкоголь — науковці

2 хв на прочитання29 Серпня 2024, 01:21
Зображення згенеровано ШІ

Щось у алкогольних напоях може приносити користь мікробіому, але це точно не етанол.

Всесвітня організація охорони здоров'я вважає, що безпечної кількості алкоголю не існує. Когнітивні, емоційні порушення та порушення сну можуть виникати навіть за помірного споживання алкоголю. З часом, коли людина п'є більше, ці порушення посилюються, і їх стає дедалі важче усунути.

Проте науковці виявили, що у людей, які вживають алкоголь у помірних кількостях, більш різноманітний мікробіом кишківника, ніж у тих, хто взагалі не п'є. А ця властивість зазвичай притаманна здоровому кишківнику. Дженніфер Барб, спеціаліст з клінічної біоінформатики з Національного інституту здоров'я США вважає, що це може бути пов'язано з іншими факторами способу життя. Або щось у алкогольних напоях може приносити користь мікробіому, але це точно не етанол, розповідає лікар Олександра Литкіна.

У 2020 році науковці у Великій Британії провели дослідження за участю майже тисячі жінок, які вживали два чи менше алкогольні напої на день. Наукова група виявила, що у тих, хто пив червоне вино (або меншою мірою біле), мікробіальна різноманітність кишківника була вищою, ніж у тих, хто цього не робив. З пивом чи лікерами такого зв'язку виявлено не було.

Дослідники припустили, що такий результат можна пояснювати наявністю у вині поліфенолів. Ці сполуки входять до складу шкірки винограду й у високих концентраціях містяться у червоних винах, як і в інших фруктах та овочах, а також у чорниці, оливках, спеціях, какао, каві та чаї. Щоб збагатити склад мікробіома, варто віддати перевагу різноманітній рослинній їжі, а також ферментованим продуктам — йогуртам, чайному грибу, квашеній капусті й корейській страві кімчі, радить лікар.

З'являється все більше свідчень, що бактерії кишківника можуть навіть схиляти людину до певних продуктів харчування, наголошує Олександра Литкіна. І попередні дослідження показали, що це правило може стосуватися алкоголю. Зважаючи на все, що частіше людина дозволяє собі випивку, то сильніше вона позначається на складі мікробіома, який у результаті і змушує людину відчувати все більший потяг до спиртного. Крім того, коли слизова оболонка кишківника руйнується, бактерії та токсини можуть проникнути в кровотік і потрапити до печінки, викликати її запалення та пошкодження.

Більше новин читайте на GreenPost.

Актуально