Світова атомна енергетика отримує новий напрямок розвитку — морське судноплавство. Швейцарська компанія ABB та шведська фірма Blykalla об’єднали зусилля для створення та впровадження малих модульних ядерних реакторів (SMR) зі свинцевим охолодженням. Їхня головна мета — знизити викиди від морських перевезень та запропонувати суднам надійне джерело енергії нового покоління. Повідомляє Malva.tv.
Комітет з безпеки на морі вже ухвалив оновлення до Кодексу безпеки для торгових суден з ядерним двигуном, що відкриває шлях до регуляторного визнання таких технологій у глобальному судноплавстві.
Розробка Blykalla — Swedish Advanced Lead Reactor (SEALER) — передбачає реактор потужністю 55 МВт із пасивними системами охолодження. Технологія орієнтована на великі судна, які працюють у відкритому морі, та має забезпечити їх комерційно ефективним рішенням із нульовими викидами.
Свинцево-охолоджувані реактори належать до реакторів покоління IV. Їхньою ключовою перевагою є висока температура кипіння теплоносія — 1749°C, що мінімізує ризики, пов’язані з його випаровуванням. Хоча ця технологія ще не має комерційного застосування, вона розглядається як перспективна альтернатива для глобальної енергетики й транспорту.
У разі успішної реалізації проєкту атомні технології зможуть суттєво знизити вуглецевий слід морських перевезень і зробити судноплавство більш екологічним.
Більше новин читайте на GreenPost.