Як розпізнати затримку мовленнєвого розвитку у дітей до 2.5 років
Найлегше зрозуміти, що у дитини затримка мовленнєвого розвитку - ознайомитися із віковими нормами появи мовлення у дітей. У 1,5-2 роки у дітей з'являється фразове мовлення з 2-3 слів. Якщо до 2,5 років у дитини не заявилося елементарне фразове мовлення – то вважається, що темп розвитку мовлення відстає від норми.
Коли ми говоримо про затримку мовленнєвого розвитку – ми говоримо суто про мовлення.
При нормальному мовленнєвому розвитку дитина при спілкуванні дивиться в очі, хоче бавитися, йде на контакт з дорослим, а також з однолітками. Дитина хоче комунікувати, проявляє ініціативу (хоче познайомитися, пропонує свою іграшку або помінятись іграшками). Дитина буде намагатися пояснити жестами, показати пальчиком на те, чого вона хоче. Наприклад, відкрити двері, дати їй водички або іграшку.
Якщо у дитини віком у 2,5 роки не з’явилося елементарне фразове мовлення, спостерігається порушення комунікацій, відсутній зоровий контакт (не дивиться в очі коли до дитини звертаються), дитина проявляє недостатню ініціативу (може сама гратися довгий час або з однією іграшкою), спостерігається порушення взаємодії з іншими дітьми - батькам слід обов'язково звернутися до фахівців. Такі консультації проводять Інклюзивно Ресурсні Центри, або логопеди у поліклініках. Також можна звернутися для отримання консультації до логопедів, які працюють у ДНЗ №677 у м.Києві (вул. О.Тихого 21а).
Недостатнє мовне середовище може також сприяти затримці мовленнєвого розвитку дитини. Тож завжди знаходьте час для спілкування з вашою дитиною.