Діяльність "тіньового флоту" танкерів, що забезпечує експорт підсанкційної російської та іранської нафти до Азії, стала можливою значною мірою завдяки невеличкій, але ключовій компанії — Maritime Mutual Insurance Association (MMIA), що базується в Новій Зеландії. Про це повідомляє USM.
Керована 75-річним британцем Полом Ренкіном та членами його родини, компанія MMIA щонайменше в певний момент страхувала приблизно кожний шостий танкер "тіньового флоту", що робить її одним із "великих гравців" у цій галузі.
За даними розслідування Reuters, яке базується на аналізі судноплавних та страхових записів, MMIA сприяла торгівлі енергоносіями на десятки мільярдів доларів. Фінський аналітичний центр CREA, використовуючи наданий Reuters список клієнтів MMIA, розрахував:
Для "тіньового флоту" критично важливим є страхування P&I (protection and indemnity), яке покриває ризики шкоди третім особам, майну чи довкіллю. Без нього судна, за словами експертів, "мертві у воді", оскільки навіть російські та іранські порти не приймають їх.
На тлі підозр у порушенні санкцій та недбалості щодо запобігання відмиванню грошей, влада Нової Зеландії розпочала розслідування:
Maritime Mutual заперечує порушення, заявляючи, що дотримується "політики нульової терпимості".
Крім того, 30 танкерів, на які були накладені санкції за перевезення російської нафти понад цінову "стелю" ($60 за барель, згодом $47.6), також мали покриття від Maritime Mutual у день внесення до санкційних списків.
Maritime Mutual розподіляє свої ризики через перестрахування у великих світових компаніях. Це створює загрозу санкцій і для них.
Експерти зазначають, що якщо поліси P&I покривали судна, які порушували санкції, перестраховики та брокери можуть зіткнутися з заходами контролю.
Більше новин читайте на GreenPost.