Новозеландский страховщик Maritime Mutual помог «теневому флоту» перевезти российскую и иранскую нефть на $35 млрд
Компания предоставляла страхование P&I судам, которые перевезли подсанкционную иранскую и российскую нефть на общую сумму более $35 млрд.
Новозеландский страховщик Maritime Mutual помог «теневому флоту» перевезти российскую и иранскую нефть на $35 млрдДіяльність "тіньового флоту" танкерів, що забезпечує експорт підсанкційної російської та іранської нафти до Азії, стала можливою значною мірою завдяки невеличкій, але ключовій компанії — Maritime Mutual Insurance Association (MMIA), що базується в Новій Зеландії. Про це повідомляє USM.
Керована 75-річним британцем Полом Ренкіном та членами його родини, компанія MMIA щонайменше в певний момент страхувала приблизно кожний шостий танкер "тіньового флоту", що робить її одним із "великих гравців" у цій галузі.
За даними розслідування Reuters, яке базується на аналізі судноплавних та страхових записів, MMIA сприяла торгівлі енергоносіями на десятки мільярдів доларів. Фінський аналітичний центр CREA, використовуючи наданий Reuters список клієнтів MMIA, розрахував:
- Іранська нафта: Судна, застраховані MMIA, перевезли щонайменше $18.2 млрд іранської нафти з моменту відновлення санкцій у 2018 році.
- Російська нафта: Перевезено $16.7 млрд російських енергоносіїв після введення санкцій у грудні 2022 року.
Для "тіньового флоту" критично важливим є страхування P&I (protection and indemnity), яке покриває ризики шкоди третім особам, майну чи довкіллю. Без нього судна, за словами експертів, "мертві у воді", оскільки навіть російські та іранські порти не приймають їх.
На тлі підозр у порушенні санкцій та недбалості щодо запобігання відмиванню грошей, влада Нової Зеландії розпочала розслідування:
- Обшуки: 16 жовтня 2025 року поліція Нової Зеландії провела обшуки в офісах Maritime Mutual в Окленді та Крайстчерчі та вилучила документи. Кримінальних звинувачень поки не висунули.
- Зростання доходів: Після введення санкцій США проти Ірану (2018) та Росії (2022) доходи Maritime Mutual зросли в середньому на $41\%$ на рік. Торік доходи сягнули $108.5 млн.
Maritime Mutual заперечує порушення, заявляючи, що дотримується "політики нульової терпимості".
- Скасування полісів: Компанія заявила, що скасувала страхування 92 суден, які потрапили під санкції, починаючи з 2022 року.
- Нові правила: Після початку розслідування, 21 жовтня, MMIA оголосила про припинення надання страхового покриття суднам, які, за даними морських аналітиків, належать до "тіньового флоту" або перевозять російські нафтопродукти.
- Порушення: Розслідування виявило 97 танкерів, що перебувають під санкціями, які були застраховані MMIA. Серед них 48 мали страхування MMIA на день внесення їх до "чорного списку" західними урядами.
Крім того, 30 танкерів, на які були накладені санкції за перевезення російської нафти понад цінову "стелю" ($60 за барель, згодом $47.6), також мали покриття від Maritime Mutual у день внесення до санкційних списків.
Maritime Mutual розподіляє свої ризики через перестрахування у великих світових компаніях. Це створює загрозу санкцій і для них.
- Перестраховики: Серед компаній, що перестраховували Maritime Mutual, — члени Lloyd’s of London, зокрема Munich Re Group (найбільший у світі перестраховик) та Hannover Re.
- Брокери: Великими брокерами виступали Aon та Lockton.
Експерти зазначають, що якщо поліси P&I покривали судна, які порушували санкції, перестраховики та брокери можуть зіткнутися з заходами контролю.
Більше новин читайте на GreenPost.

