Завдяки обмеженням для автомобілів повітря у Лондоні стало на 30% чистішим
Після впровадження обмежень на в'їзд автомобілів до центральної частини Лондона повітря у місті стало на 30% чистішим. Про це йдеться у звіті Адміністрації Великого Лондона.
8 квітня 2019 року мер Лондона Садік Хан оголосив центр міста «Зоною наднизьких викидів» (Ultra Low Emission Zone – ULEZ). На практиці це означає стягнення коштів за в'їзд до центру з власників автомобілів, що не відповідають встановленим еко- стандартам.
Так, автівки з бензиновими двигунами мають відповідати стандарту Euro 4 (їхній вік не повинен перевищувати 14 років), а машини на дизелі – стандарту Euro 6 (максимальний вік – 5 років, тобто 2014 рік випуску). Для дизельних фургонів та усіх видів автобусів також введено стандарт Euro 6 – їм дозволяється бути не старішими за 2015 рік випуску станом на 2019 рік. Мотоцикли мають відповідати стандарту Euro 3.
Автомобілі, які відповідають цим вимогам, можуть в’їжджати до зони ULEZ безперешкодно. Власники ж інших легкових автівок, мотоциклів і фургонів мають заплатити 12,5 фунтів. Для автобусів, вантажівок і фур ця сума становить 100 фунтів.
Як стверджується у звіті, після введення цих обмежень 77% автівок, що перебувають у центрі міста, відповідають найвищим екологічним вимогам. Ще у 2017 році цей показник становив лише 39%. При цьому загальна кількість автівок у зоні ULEZ зменшилась на 34% у порівнянні з кількістю авто в інших зонах міста.
Завдяки цим заходам концентрація оксиду азоту в повітрі центральної частини міста зменшилась на 31%. Ця динаміка випереджає графік міської влади, за яким планується досягти 45%-го скорочення через рік після впровадження вказаних обмежень. Рівень діоксиду вуглецю знизився на 4%.
24 жовтня 2021 року зону наднизьких викидів розширять і на околиці Лондона.