Догори
Дати відгук

Який вітамін підвищує ризик онкозахворювань

Хоча правильна доза, навпаки, запобігає раку та блокує його розвиток на ранніх стадіях.

2 хв на прочитання21 Грудня 2021, 23:58
Поділитись:

Університет Алабами в Бірмінгемі  повідомляє, що додатковий прийом фолієвої кислоти може бути пов'язаний із деякими видами раку. У повідомленні йдеться про нещодавнє дослідження в Норвегії, що показало підвищений ризик раку у людей, які приймали високі дози фолієвої кислоти.

При цьому давно відомо, що фолієва кислота запобігає раку. Є вагомі докази того, що прийом достатньої кількості фолієвої кислоти може допомогти знизити ваші шанси отримати певні види раку. Фолієва кислота відіграє роль у зростанні та відновленні клітин. Деякі дослідження показують, що фолієва кислота блокує рак на ранніх стадіях. Докази профілактики є найсильнішими для колоректального раку. Але надлишок фолієвої кислоти може мати протилежний ефект, спричиняючи легше зростання ракових клітин. Тому потрібна «золота середина» у вживанні цього вітаміну — не замало й не забагато.

Однак в Університеті Алабами наголошують, що ризик раку при передозуванні фолієвої кислоти зростає не настільки стрімко. У групі, якій дослідники додавали фолієву кислоту, 10,0 % померли від раку, тоді як у ​​групі, які не отримували фолієву кислоту, кількість померлих від раку сягнула 8,4 %. У другому дослідженні різниця становила 4,0 % смертей від раку в групі фолієвої кислоти порівняно з 2,9 % у групі, яка фолієвої кислоти не отримувала.

Як визначити, що фолієвої кислоти забагато? У цих дослідженнях група, яка отримувала фолієву кислоту, отримувала 800 мікрограмів на день. Загалом людині потрібно 400 мікрограмів фолієвої кислоти на день — саме стільки, скільки мають полівітамінні таблетки.

Слід враховувати, що багато продуктів також містять фолієву кислоту. Усі зернові культури в Сполучених Штатах повинні містити 25 мікрограмів фолієвої кислоти на порцію. Цього недостатньо, щоб бути проблемою. Однак деякі злаки містять 400 мікрограмів фолієвої кислоти в одній порції — стільки ж, скільки і полівітамінна таблетка. Це може збільшити ваше споживання до 800 мікрограмів або більше на день.

Як же отримувати достатню кількість фолієвої кислоти для запобігання раку, але недостатньо для підвищення ризику онкозахворювань?

Якщо ви приймаєте полівітаміни:

  • Переконайтеся, що в ньому міститься не більше 400 мікрограмів (100 % добової норми) фолієвої кислоти.
  • Уникайте каш, які містять 100 % добової норми фолієвої кислоти
  • Не приймайте додаткову добавку фолієвої кислоти, якщо це не порадив лікар.

Пам’ятайте, що отримання правильної кількості фолієвої кислоти може бути важливим для профілактики раку, зниження ризику дефектів нервової трубки у плода, що розвивається, і для гарного здоров’я загалом.

Також ми розповідали про передозування вітаміном D небезпечне: скільки потрібно вживати.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото:
Hit FM
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитання8 годин тому
День синів і дочок 11 серпня: історія, значення та традиції свята
Свято безумовної любові: історія, значення та традиції Дня синів і дочок
2 хв на прочитання14 годин тому
Фото з відкритих джерел
Кінетичний пісок: від шведського винайдення до улюбленої іграшки мільйонів дітей та дорослих
2 хв на прочитання16 годин тому
В Одесі викрили трьох лікарів на схемі з фіктивною інвалідністю
В Одесі трьох лікарів викрили на продажу фіктивної інвалідності за $7500
1 хв на прочитанняВчора
Пастка технологій: Apple Watch та фітнес-трекери провокують тривожність і психологічний тиск
1 хв на прочитання09 Серпня 2026
В Україні зафіксовано випадки лихоманки Західного Нілу: чим небезпечна інфекція та як захиститися
2 хв на прочитання09 Серпня 2026
Забруднене повітря спровоковує загострення ревматоїдного артриту
1 хв на прочитання09 Серпня 2026
Астрономічний пік серпня: астрологи та метеорологи назвали дати сонячного затемнення і геомагнітних коливань
2 хв на прочитання08 Серпня 2026
Більше з GreenPost
День жалоби у Запорізькій області 12 серпня
У Запорізькій області оголосили День жалоби за загиблими від російського обстрілу
1 хв на прочитання2 години тому
Фото ілюстративне
Верховний Суд заборонив чиновникам забирати пільги у травмованих військовослужбовців
2 хв на прочитання3 години тому
Фото: Clutch.ua
Коридор затемнень (12–28 серпня): як пережити період трансформацій та зберегти гармонію
3 хв на прочитання3 години тому
У Мукачеві другу добу гасять пожежу на сміттєзвалищі
У Мукачеві другу добу триває гасіння пожежі на полігоні ТПВ
1 хв на прочитання5 годин тому
Екологічна надзвичайна подія в Житомирі: у річці Кам'янка через скиди стічних вод загинуло понад тисячу рибин
1 хв на прочитання6 годин тому
Трагедія в Запоріжжі: через балістичний удар РФ повністю зупинився комбінат «Запоріжсталь»
1 хв на прочитання7 годин тому
Відлиги, ожеледь і короткі заморозки: чим здивує українців майбутній зимовий сезон
1 хв на прочитання9 годин тому
На Одещині та в більшості регіонів України впроваджують заборону на вилов раків
2 хв на прочитання10 годин тому