Часи, коли педіатри щодня «били ноги» на викликах, минули, проте це не означає, що тепер викликати лікаря додому не можна взагалі. Про те, як викликати педіатра у своєму інтерв’ю GreenPost розповіла лікар-педіатр Наталя Шаповал, яка працює в київському центрі первинної медико-санітарної допомоги № 2.
Педіатр пояснила, що тепер обов’язкових викликів немає, тобто не можна, як раніше, зателефонувати в реєстратуру, щоб там зафіксували виклик, і чекати, що лікар неодмінно прийде.
«Кожен лікар працює по-своєму: мої пацієнти мають мій номер, але деякі лікарі не дають номер мобільного, спілкуються через реєстратуру, там залишається повідомлення про необхідність зв’язку з лікарем, лікар зв’язується, вони обговорюють ситуацію, домовляються, коли пацієнт прийде, або йому надаються поради телефоном», – розповідає Шаповал.
Вона пояснює: рішення про те, йти на виклик чи ні, зазвичай приймає лікар.
«Якщо ситуація вимагає мого огляду вдома (наприклад, дитина з інвалідністю), я йду на виклик», – говорить Наталя Шаповал.
Але виклик лікаря додому – це не правило, а виняток. Тому, укладаючи декларацію з лікарем, пацієнт має розраховувати на те, що в разі потреби він має сам прийти на прийом.
Є ще два обов’язкові відвідування для педіатра: патронаж після виписки з пологового будинку на другий та чотирнадцятий день.
Але подбати про це треба заздалегідь, адже тепер дитину не ставлять автоматично на облік до дільничного педіатра, за яким вона закріплена. Відтак, батьки мають самостійно домовитися з лікарем, інакше до традиційних клопотів із новонародженим додасться пошук педіатра. Все це через те, що у переважної більшості лікарів уже набрані декларації.
«Тому ще під час вагітності варто потурбуватися про лікаря для своєї дитини. Тим більше реформа дала можливість вибирати лікаря – наприклад, зі світоглядом, подібним до вашого», – радить Наталя Шаповал.
Раніше патронаж включав також відвідування дитини медсестрою, тепер це не обов’язково.
«Медсестра, за якою закріплена ця адреса, телефонує чи приходить через день після мене, якщо це потрібно батькам. Якщо це друга дитина, то майже 100%, що цей візит не потрібен. Раніше він мав на меті організаційні моменти: заводилася картка тощо. Зараз це все відбувається або під час першого візиту, або батьки всі дані скидають у вайбері – виписку тощо. Вони зацікавлені у співпраці з лікарем», – розповідає Наталя Шаповал.
Ми також розповідали, як дитині повернутися до школи чи садочка, якщо у родині COVID-19.