Догори
Дати відгук

Яйця можуть захищати мозок і знижувати рівень холестерину — дослідження

Упродовж десятиліть вважалися шкідливими.

2 хв на прочитання02 Грудня 2024, 17:48
Зображення згенеровано ШІ Зображення згенеровано ШІ
Поділитись:

Яйця, які впродовж десятиліть вважали шкідливими через високий уміст холестерину, тепер демонструють несподівані переваги для здоров’я. Нове дослідження, результати якого опубліковані в журналі Nutrients, проведене науковцями з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго, показало, що споживання 2–4 яєць на тиждень може бути пов’язане зі зниженням рівня холестерину в крові та збереженням когнітивних функцій мозку. Про це розповідає Science Alert.

Науковці проаналізували дані про здоров’я 890 чоловіків і жінок, зібрані в межах дослідження здорового старіння, що розпочалося у 1988 році. Дослідження оцінювало когнітивні функції серед людей середнього та старшого віку протягом чотирьох років.

Серед 531 жінки, які взяли участь у дослідженні, ті, хто їв більше яєць, демонстрували менший спад коротко- та довготривалої пам’яті. Для чоловіків аналогічного зв’язку виявлено не було, проте інше дослідження на основі тієї ж бази даних, але з іншої вибірки, показало, що чоловіки, які споживали більше яєць, мали вищі результати когнітивних тестів. Це вказує на те, що для повного розуміння впливу яєць необхідно провести додаткові дослідження.

«Попри високий уміст харчового холестерину, результати показують, що яйця не мають шкідливого впливу на здоров’я і можуть сприяти підтриманню когнітивних функцій із часом», — заявляють дослідники Донна Крітц-Сільверстін і Ріккі Беттенкурт.

У минулому людям радили уникати продуктів із високим умістом холестерину, таких як яйця, масло чи вершки, через страх підвищення ризику серцево-судинних захворювань. Однак сучасні дослідження свідчать, що основними «винуватцями» утворення бляшок у судинах є насичені жири, цукор і сіль, а не холестерин у продуктах.

Яйця низькокалорійні, багаті на білок і поживні речовини. Зокрема вони містять каротиноїди, які покращують когнітивну функцію, і холін, що є попередником важливого нейромедіатора. Це може пояснити, чому жінки, які їли більше яєць, показали кращі результати когнітивних тестів.

Крітц-Сільверстін і Беттенкурт припускають, що вміст у яйцях білків, амінокислот і холестерину може сприяти збереженню структури та функцій нейронів мозку. Попередні дослідження також показали, що вищий рівень холіну пов’язаний із кращими показниками когнітивних тестів.

Та попри обнадійливі результати науковці наголошують на потребі подальших досліджень, аби краще зрозуміти вплив яєць на здоров’я мозку й організму загалом. Однак це дослідження додає доказів того, що високий вміст холестерину в продуктах не завжди означає, що вони шкідливі для здоров’я.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото з відкритих джерел
Від імпульсивного рішення до чистої шкіри: як світ відзначає День зведення татуювань
2 хв на прочитання3 години тому
Кадрові рішення Кабміну 13 серпня: нові призначення в МОЗ та звільнення
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитанняВчора
На залізничній станції «Ніжин» сталася трагічна подія, яка забрала життя 40-річного чоловіка.
Кинутий у тамбурі недопалок призвів до безглуздої загибелі чоловіка під колесами потяга
1 хв на прочитанняВчора
13 серпня всесвітній день шульги
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитанняВчора
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Світло на «невидиму» дитину: чому 12 серпня відзначають День середньої дитини
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Корисні альтернативи ранковій каві, які допоможуть прокинутися м'яко без шкоди для шлунку
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Фото: КМДА / Facebook
Деревину зі знесених на Теремках дерев використають для лавочок і пергол у парках Києва — КМДА
2 хв на прочитаннягодина тому
У США врятували понад 30 котів із покинутого човна
Понад 30 котів на покинутому човні: у США поліція та зоозахисники провели зворушливу рятувальну операцію
1 хв на прочитання6 годин тому
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій для рослин і ґрунту
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій у живленні рослин та покращенні обґрунтування
4 хв на прочитанняВчора
АЕС "Черновода". Фото: Nuclearelectrica
Дунай обмілів: Румунія зупинила єдину АЕС, українські порти втрачають перевалку
3 хв на прочитанняВчора
Понад половина експортного врожаю ризикує залишитися в Україні — Мінагрополітики
3 хв на прочитанняВчора
Енергетичний комітет ВР підтримав законопроєкти про прискорення розбудови мереж та корпоратизацію СхідГЗК
2 хв на прочитанняВчора
Росія вдарила по енергетиці Одещини: знеструмлення у чотирьох областях
2 хв на прочитанняВчора
Екологи виявили рідкісного та корисного жука у столичному Голосіївському парку
1 хв на прочитанняВчора