Догори
Дати відгук

Вітамін D підвищує ефективність лікування раку — дослідження

За останні 50 років відзначено зростання захворюваності.

2 хв на прочитання12 Травня 2023, 00:23
Поділитись:

Відомо, що вітамін D позитивно впливає на імунітет людини. Виявилося, що цей вітамін підвищує ефективність лікування меланоми — злоякісної пухлини, що виникає з пігментних клітин (меланоцитів) шкіри. Про це розповідає лікар Олександра Литкіна.

Вона зазначає, що за останні 50 років відзначено зростання захворюваності. І хоча меланома становить не більше 5 % випадків усіх форм злоякісних новоутворень шкіри, вона є причиною щонайменше 80 % смертей, що припадають на всі види раку шкіри.

Факторами ризику неспадкових форм меланоми шкіри можуть бути:

  • вплив на шкіру ультрафіолетового випромінювання;
  • наявність на шкірному покриві понад 10 диспластичних невусів (диспластичний невус є перехідною формою від родимки до меланоми);
  • наявність на шкірі понад 100 звичайних набутих невусів (невус — родимка, родима пляма — це доброякісне пухлиноподібне новоутворення, що складається з меланоцитів);
  • періодичні сонячні опіки шкіри в дитинстві та юнацтві;
  • наявність гігантського чи великого вродженого невуса (понад 5 % площі поверхні тіла);
  • сімейний анамнез меланоми шкіри;
  • використання PUVA-терапії (з приводу псоріазу й інших хронічних дерматозів);
  • пігментна ксеродерма (ксеродерма — спадкове захворювання шкіри, для якого властива підвищена чутливість до ультрафіолетового опромінення);
  • вроджений або набутий імунодефіцит (після трансплантації органів, прийому імуносупресорів).

Фактори ризику меланоми інших локалізацій — наприклад, меланоми слизових — вивчені недостатньо.

Під час дослідження фахівці з Познанського університету медичних наук вивчили аналізи крові 200 пацієнтів із меланомою на пізніх стадіях до початку імунотерапевтичного лікування і потім кожні 12 тижнів під час курсу лікування. Найефективніше препарати діяли на 56 % пацієнтів, у яких був нормальний рівень вітаміну D — або він був таким до початку лікування, або його підвищили за допомогою харчових добавок. Ця група людей від початку лікування прожила вдвічі довше, ніж пацієнти з низьким рівнем вітаміну D.

«Зазначу, вітамін D — не ліки від раку і сам собою не рятує від хвороби, але він підтримує правильну роботу імунітету», — говорить Олександра Литкіна.

Тимчасом названо перший симптом усіх типів онкозахворювань, який зазвичай ігнорують.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
НМТ на Одещині тривав до 13 годин
НМТ завдовжки у 13 годин: на Одещині випускники складали іспит в екстремальних умовах через тривоги
2 хв на прочитаннягодина тому
Фото ілюстративне
Хлороформ та жорсткість: у кількох містах Вінниччини питна вода не пройшла перевірку
1 хв на прочитання3 години тому
Фото: з відкритих джерел
Суд визнав урізану індексацію пенсій незаконною
2 хв на прочитання12 годин тому
Фото: Freepik wahyu_t
Баланс користі та тонізації: як холодний екстракт зберігає антиоксидантні властивості чайного листа
2 хв на прочитання16 годин тому
Без води та їжі протягом 13 годин: виснажені діти та питання із додатковою сесією НМТ на Одещині
3 хв на прочитанняВчора
МедЛайф: еталон сучасної медицини та преміальної стоматології
3 хв на прочитанняВчора
[M]₂O — успішний кейс сучасного українського бренду нового покоління
2 хв на прочитанняВчора
Епідемічна ситуація на Черкащині: за тиждень в області зафіксували майже 30 випадків кишкових інфекцій
1 хв на прочитання08 Червня 2026
Більше з GreenPost
Фото ілюстративне
На Черкащині судитимуть керівництво мережі АЗС за нелегальний продаж пального
1 хв на прочитання2 години тому
Фото ілюстративне: Kenny Goossen _ Unsplash
«Привид лісу» під загрозою: в Україні залишилося близько 500 особин євразійської рисі
2 хв на прочитання4 години тому
Катаріна Матернова. Фото: Укрінформ
Адаптація екологічних директив - один з ключових викликів на шляху до ЄС
3 хв на прочитання5 годин тому
Фото з відкритих джерел
Як опція автовикупу та спецрезерви допомагають придбати дефіцитні квитки - УЗ
2 хв на прочитання6 годин тому
Пенсійний фонд спростував чутки про анулювання страхового стажу після десятого червня
2 хв на прочитання7 годин тому
Як травневі пилові бурі та квітневі заморозки вплинули на стан посівів буряку і що тепер буде з цукром
2 хв на прочитання8 годин тому
10 червня світ відзначає День чаю з льодом - три цікаві рецепти
2 хв на прочитання11 годин тому
Енергонезалежність малого бізнесу: за урядовою програмою ФОПи отримали майже 439 млн грн
2 хв на прочитання14 годин тому