Догори
Дати відгук

Вчені відкрили здатність жирної їжі руйнувати мозок

Регулярне харчування з високим вмістом жирів у раціоні не лише збільшує талію, а й зменшує мозок.

2 хв на прочитання03 Вересня 2022, 06:53
Поділитись:

Австралійські та китайські біологи визначили, що така дієта протягом тривалого часу сприяє нагромадженню токсичних білків у клітинах мозку носіїв хвороби Альцгеймера. Це набагато прискорює розвиток цієї найпоширенішої форми деменції. Такі висновки було зроблено у статті, опублікованій у журналі Metabolic Brain Disease.

Більшість пацієнтів із хворобою Альцгеймера мають спорадичну форму захворювання з пізнім початком. При цьому метаболічні фактори відіграють важливу роль у виникненні та розвитку цієї форми деменції, зазначають вчені.

“Ожиріння та діабет порушують роботу центральної нервової системи, посилюючи психічні розлади та зниження когнітивних функцій. Ми продемонстрували це у нашому дослідженні на мишах”, – розповіла автор дослідження, нейробіолог Лариса Бобровська.

Дослідники вивчали дві групи мишей, у чиї ДНК була вставлена ​​людська версія гена MAPT з мутацією, що сприяє накопиченню шкідливих білків у нейронах. Протягом 30 тижнів одну групу годували нормальною їжею, а другу – їжею із високим вмістом жирів.

В результаті виявилося, що дієта з великою кількістю жирної їжі призводить не тільки до ожиріння та діабету, але і до погіршення когнітивних функцій мозку, включаючи розвиток тривожних розладів, депресії та погіршення хвороби Альцгеймера. Зазначається, що миші частіше набирали надмірну вагу через поганий метаболізм, викликаний змінами в мозку, передає прес-служба Університету Південної Австралії

Результати дослідження, як вважають його автори, потенційно пояснюють те, чому частота розвитку хвороби Альцгеймера та інших форм деменції помітно зросла останні десятиліття по всьому світу. Вони вважають, що боротьба з ожирінням здатна допомогти скоротити кількість пацієнтів із недоумством.

 

 

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з GreenPost
Справа № 378/283/25: ВС роз'яснив правила відмови від пролонгації оренди землі
Автоматичне поновлення оренди землі не можна скасувати звичайними листами — рішення Верховного Суду
3 хв на прочитанняВчора
У «Тузлівських лиманах» на берег викидає червонокнижних осетрових. Фото: Іван Русєв / Facebook
У нацпарку «Тузлівські лимани» зафіксували загибель рідкісних реліктових риб
3 хв на прочитанняВчора
Фото: Кабінет Міністрів України
Посилення кримінальної відповідальності за екозлочини: деталі урядового законопроєкту
2 хв на прочитанняВчора
День міста Севастополя: історія, символи та український статус
Українська перлина Причорномор'я: історичний контекст та значення Дня міста Севастополя
2 хв на прочитанняВчора
Президент України підписав закон про зміни до Європейської хартії
2 хв на прочитання12 Червня 2026
Матір на Закарпатті засуджено до 8 років ув’язнення за торгівлю власними дітьми
2 хв на прочитання12 Червня 2026
Іван Зінов’єв виборов золото на ювілейному чемпіонаті світу з шахів
2 хв на прочитання12 Червня 2026
П'ять українських сіл номіновано на світову премію ООН The Best Tourism Villages 2026
3 хв на прочитання12 Червня 2026