В Одеському порту провалили тендер на реконструкцію причалу за понад пів мільярда гривень
Це не перший випадок.

В Одеському морському порту не відбувся аукціон на проведення масштабної реконструкції причалу №7, очікувана вартість якої перевищувала 539 мільйонів гривень. Попри оголошення тендеру ще в серпні 2025 року з плановим завершенням робіт до кінця 2027 року, жодна компанія так і не подала своєї пропозиції, повідомляє Intent.
Потенційні учасники торгів, вивчивши документацію, висловили низку критичних зауважень щодо її змісту, які, на їхню думку, унеможливлювали чесну конкуренцію.
Однією з ключових вимог до підрядника було надання чинного Свідоцтва про визнання учасника процедури закупівлі, виданого Регістром судноплавства України. За словами представників бізнесу, отримання такого документа займає щонайменше місяць, що фактично обмежувало коло претендентів і ставило їх у заздалегідь невигідні умови.
Крім того, яй йдеться у повідомленні, компанії скаржилися на вимогу підтвердити досвід виконання робіт з улаштування залізничних колій із класом наслідків СС3. Учасники ринку наголошували, що через тимчасову окупацію низки портів — Керчі, Бердянська, Маріуполя, Євпаторії та Феодосії — їхній досвід роботи на цих об’єктах не може бути підтверджений. Додаткова вимога щодо класу наслідків СС3, яка є значно вищою за поширений у портах СС2, ще більше звужувала коло потенційних претендентів.
Ще одним пунктом, що викликав питання, була непропорційність вимог. Замовник вимагав підтвердженого досвіду з влаштування залізничних колій, але не ставив аналогічних вимог щодо днопоглиблення, хоча ці роботи також були включені до проєкту.
На всі звернення потенційних підрядників Одеська філія ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) відповіла, що вимоги було встановлено виключно для підтвердження кваліфікації учасників і змінювати їх не буде.
Варто зазначити, що це не перший випадок, коли закупівлі Одеського порту викликають питання. Раніше в серпні порт уклав договір на термомодернізацію автобази вартістю понад 22 млн грн, при цьому відхиливши пропозицію дешевшого конкурента через формальні помилки в документах. Ймовірна переплата, за оцінками експертів, у тому випадку може сягнути понад 1,5 мільйона гривень.
Більше новин читайте на GreenPost.







