Укрзалізниця під загрозою: аграрії шукають альтернативи через неефективність і зростання тарифів
Фермери можуть відмовитися від послуг УЗ на користь автологістики.

Якщо "Укрзалізниця" не покращить ефективність перевезень, аграрний сектор України почне активніше використовувати альтернативні логістичні рішення. Про це заявив генеральний директор Українського клубу аграрного бізнесу (УКАБ) Олег Хоменко на конференції "Логістика як драйвер економічного зростання".
Попри те, що 2024 рік був більш сприятливим для аграріїв у питаннях ціноутворення та продажів, залізнична логістика все ще не відповідає їхнім потребам.
"Окупація 20% територій України скоротила виробництво агропродукції. Навіть у врожайні роки обсяг перевезень не перевищить 65 млн тонн. Однак, замість адаптації до нового ринку, УЗ лише планує підвищення тарифів без покращення ефективності", – зазначив Хоменко.
Серед головних проблем, на які скаржаться аграрії:
- низька швидкість перевезень (у середньому 50 км на день, що робить доставку занадто тривалою та дорогою);
- відсутність GPS-трекінгу для моніторингу вагонів;
- перехресне субсидіювання пасажирських перевезень за рахунок вантажних;
- слабка інтеграція цифрових технологій.
Через неефективність залізничних перевезень фермери вже використовують сотні власних вагонів. Якщо ситуація не зміниться, вони ще активніше переходитимуть на автотранспорт, аби забезпечити стабільність свого бізнесу.
"Коли є діджиталізація, можна швидко знайти вузькі місця та підвищити ефективність без підвищення тарифів. Якщо ж модернізація не відбудеться, агробізнес адаптується самостійно, переорієнтовуючись на автомобільну логістику", – підсумував Хоменко.
Більше новин читайте на GreenPost.







