До 2022 року основними покупцями борошна в України були країни Близького Сходу, Північної Африки та регіону Середнього Сходу, розповів в інтерв'ю Millermagazine директор Спілки «Борошномели України» Родіон Рибчинський.
Тепер же, за його словами, найбільшими покупцями української борошномельної продукції є Молдова, Палестина, Ізраїль та країни ЄС.
«Це зрушення пов’язане насамперед з логістикою, оскільки Україна зараз експортує свою продукцію в контейнерах. Українські компанії не можуть експортувати борошно за межі Палестини та Ізраїлю, оскільки заблоковані маршрути через Червоне море змушують контейнеровози подорожувати навколо Африки», — зазначив Рибчинський.
Він додав, що для українських експортерів така логістика є недоцільною. А загалом борошномельна промисловість зараз бореться з дефіцитом якісної сировини, труднощами з експортом і зростанням вартості енергоресурсів.
Цьогоріч врожай пшениці був гіршим, ніж очікувалося, незважаючи на сприятливі погодні умови, які спочатку вселяли надії на вищу якість. Однак з 2016 року спостерігається постійне зниження якості зерна, що не дозволило фермерам зібрати кращий урожай. Це пов’язано зі зменшенням використання мінеральних добрив, менш інтенсивним обробітком поля та погіршенням якості насіння.
Станом на 8 листопада Україна експортувала 24,3 тис. т пшеничного борошна.
Більше новин читайте на GreenPost.