У світовому рейтингу експортерів вживаного одягу змінився лідер: хто і скільки заробляє на секонд-хенді
У світовій торгівлі вживаними товарами найчастіше використовується реекспорт, тобто перепродаж.
У структурі світового експорту є така товарна позиція, як «Одяг та інші вироби, що були у вжитку». Крім вживаного одягу, до товарної позиції включають взуття, головні убори, а також інші вироби, перелік яких установлено міжнародною системою класифікації товарів (Гармонізована система опису та кодування товарів) і регіональними системами (наприклад, Товарна номенклатура зовнішньоекономічної діяльності ЄАЕС).
При цьому національне законодавство окремих країн може додатково регулювати питання класифікації вживаних товарів і визначати, що належить до таких товарів, а що ні. Myfin.by вирішив з'ясувати, як розвивається глобальний експорт секонд-хенду і хто лідирує у світовому рейтингу постачальників вживаного одягу.
За підсумками 2021 року обсяг світового експорту товарної позиції «Одяг та інші вироби, що були у вжитку» перевищив $ 5,3 млрд. Для порівняння: на рік раніше глобальні поставки були на рівні $ 4,1 млрд.
Ключовими експортерами вживаного одягу 2021 року виступили Китай і США: поставки принесли цим країнам виручку в розмірі $ 852,6 млн і $ 831,0 млн відповідно.
Значний обсяг китайського експорту секонд-хенду припав на країни африканського континенту (Ангола, Кенія, Танзанія тощо). Сполучені Штати активно постачали вживаний одяг у держави Південної та Центральної Америки (Чилі, Гватемала, Нікарагуа та ін.).
Крім КНР і США, 2021 року найбільшими глобальними експортерами одягу й інших виробів, що були у вжитку, також виявилися Велика Британія, Німеччина і Південна Корея.
Окремо можна виділити основних експортерів секонд-хенду в регіональному розрізі:
- Європа — Велика Британія, ФРН, Польща, Нідерланди, Італія, Бельгія, Франція, Угорщина;
- Азія — КНР, Республіка Корея, Пакистан, ОАЕ, Індія, Японія, Малайзія, Таїланд, Оман;
- Америка — США, Канада, Чилі, Гватемала, Нікарагуа, Гондурас, Сальвадор;
- Африка — Туніс, Руанда, Марокко, Того, ПАР, Демократична Республіка Конго;
- Австралія й Океанія — Австралія, Нова Зеландія.
Слід зазначити, що у світовій торгівлі вживаними товарами найчастіше використовується реекспорт — вивезення з країни раніше ввезених до неї товарів для перепродажу в інші країни.
Деякі держави щорічно ввозять великий обсяг секонд-хенду: частина товару, як правило, осідає на внутрішньому ринку, решту товару відправляють на зовнішній контур, тобто перепродають. З метою мінімізувати витрати на логістику зазвичай поставки йдуть у сусідні країни чи локалізовані в рамках одного регіону (континенту).
Докладні зовнішньоторговельні звіти за 2022 рік поки що представили не всі країни, проте попередні дані свідчать про те, що у світовому рейтингу експортерів вживаного одягу змінився лідер. Торік США заробили на експорті секонд-хенду $ 953,6 млн, випередивши за обсягом виручки Китай ($ 868,2 млн).
За інформацією UN Comtrade, 2022 року на експорті одягу й інших виробів, що були у вжитку, Німеччина заробила $ 331,9 млн, Нідерланди — $ 213,1 млн, Польща — $ 198,9 млн, Канада — $ 148,8 млн, Франція — $ 102,7 млн, Індія — $ 95,1 млн, Туреччина — $ 62,2 млн, Норвегія — $ 23,5 млн, Філіппіни — $ 17,6 млн.
Також ми розповідали про апсайклінг — новий тренд: ексклюзивно й екологічно.