Тютюнові компанії не дрімають: в Україні кожен п’ятий підліток є споживачем електронних сигарет
Це робиться для того, щоб замінити людей, які кинули курити або померли від спричинених тютюном хвороб.
Згідно з доповіддю ВООЗ про глобальну тютюнову епідемію, наразі у світі тютюнові вироби вживають близько 38 млн дітей віком 13–15 років. Особливо поширеним є вживання неповнолітніми електронних сигарет і ТВЕНів — наприклад, в Україні кожен п’ятий школяр віком 13–15 років є теперішнім споживачем електронних сигарет (відповідно до Глобального опитування молоді щодо вживання тютюну, проведеного у 2017 р.).
«95 % курців починають курити до 21 року. Часто діти не знають про руйнівні наслідки для здоров’я від вживання тютюну та наркотичну залежність, яку викликає нікотин, що міститься у тютюні. Протягом багатьох десятиліть реклама тютюнової продукції спрямована на дітей і молодих людей. Це робиться з метою приваблення до вживання тютюну, щоб замінити людей, які або кинули курити, або померли від викликаних тютюном хвороб, а також для створення нових ринків збуту тютюнової продукції. Численні внутрішні документи тютюнової індустрії, розкриті в ході різних судових справ, підтверджують, що тютюнові компанії сприймають дітей у віці 13 років як ключову цільову аудиторію і потенційних курців», — сказав у коментарі GreenPost виконавчий директор ГО Життя Дмитро Купира.
Тютюнові компанії агресивно просувають електронні пристрої для куріння та вживання тютюну серед дітей і підлітків за допомогою багатотисячного асортименту смакових добавок, реклами в соціальних мережах та оманливих заяв про продукцію, переконані громадські активісти.
«Просто зараз тютюнові компанії використовують спрямований на дітей агресивний маркетинг, застосовуючи маніпулятивні засоби— як-от смакові добавки, рекламу в соціальних мережах та оманливі заяви про меншу шкоду електронних пристроїв для куріння. Саме тому один із головних пріоритетів політики контролю над тютюном — попередження початку куріння тютюну й електронних сигарет у підлітковому віці», — говорить Дмитро Купира.
Він розповідає, що задля допомоги у подоланні тютюнової епідемії серед школярів ВООЗ розробила посібник «Школи без нікотину та тютюну», щоб надати школам необхідні знання й інструменти для створення вільного від нікотину та тютюну навчального простору.
Нагадаємо, людство потерпає від тютюнової епідемії, але попри успіхи в її подоланні з’явився новий виклик — ВООЗ.