В Україні з 30 грудня запроваджено держрегулювання вартості соціальних продуктів. При цьому у торговельній мережі змінилися ціни на олію. Вартість цього продукту знизилася, але поки що незначно. Про пише agronews.ua.
Торік соняшникова олія виявилася серед рекордсменів щодо зростання ціни. Якщо ця тенденція продовжиться, то вже до середини цього року вартість літра соняшникової олії досягне 100 гривень і вище. Однак її внесли до переліку соціальних продуктів, ціни на які підлягають державному регулюванню. І вже перший тиждень держрегулювання приніс свої плоди.
Ціни на олію у великих столичних торгових мережах знизилися. Під моніторинг потрапила вартість цього продукту у супермаркетах Ашан, Metro і Novus.
Так, рафінована олія “Олейна” 8 січня в середньому коштувала 56,36 гривні, тоді як ще 4 січня середня ціна на неї була 59,30 гривні. Тобто тенденція до зниження вартості очевидна.
Ціна на олію марки “Щедрий дар” теж знизилася. Щоправда, не так суттєво. Так, наприкінці минулого року воно у середньому продавалося за 55,76 гривні, а на 8 січня її вартість становила 54,70 гривні.
Із початком держрегулювання постачальники зобов’язані заздалегідь повідомляти Держпродспоживслужбу щодо подорожчання товару, яке планується.
Якщо мають намір підвищити його ціну на 5-10%, то повідомити про це потрібно не пізніше ніж за три дні. Якщо ціну на продукт хочуть підвищити до 15%, то повідомити про це слід не пізніше як за 14 днів до підвищення. Ну, а якщо постачальник взагалі має намір підвищити ціну більш ніж на 15%, то він має повідомити про це не пізніше як за місяць.
Раніше ми писали про те, які жири є обов’язковим компонентом раціону