Догори
Дати відгук

Тіньовий флот Росії загрожує екологічною катастрофою у Балтійському морі

Євросоюз розглядає можливість запровадження додаткових санкцій проти таких суден.

2 хв на прочитання16 Січня 2025, 15:01
Російський тіньовий флот: екологічна загроза для Балтійського моря Російський тіньовий флот: екологічна загроза для Балтійського моря
Поділитись:

Російський тіньовий флот із перевезення нафти створює дедалі більшу загрозу для екологічної безпеки країн Європейського Союзу. За інформацією видання BILD, у Балтійському морі наразі дрейфує танкер Eventin під панамським прапором, завантажений 99 тисячами тонн нафти. Судно вийшло з російського порту Усть-Луга 6 січня з декларованим маршрутом до єгипетського Порт-Саїду.

Видання повідомляє, що танкер, імовірно, є частиною російського тіньового флоту – мережі застарілих суден, які використовуються для обходу санкцій при транспортуванні російської нафти. Примітно, що танкер супроводжував російський військовий корабель.

Тіньовий флот під контролем режиму Путіна налічує близько 600 суден, з яких третина належить державній компанії "Совкомфлот". Решта кораблів зареєстровані під прапорами Панами, Ліберії та Габону, що суттєво ускладнює їх відстеження. Більшість цих танкерів експлуатуються понад 15 років, мають непрозору структуру власності та часто працюють без страхового покриття.

Для приховування походження нафти Росія вдається до різноманітних схем, включаючи перевалку нафти у відкритому морі, постійну зміну власників суден та "прапор-хоппінг" – практику зміни юрисдикції кораблів для уникнення санкційних обмежень. Хоча Євросоюз розглядає можливість запровадження додаткових санкцій проти таких суден, конкретних рішень поки не прийнято.

Експерти застерігають, що старі судна становлять серйозну загрозу для довкілля, особливо в акваторії Балтійського моря. Організація Greenpeace звертає особливу увагу на небезпеку в районі Кадетського русла в Мекленбурзькій бухті, де аварія може призвести до масштабної екологічної катастрофи. Враховуючи відсутність страхування у більшості суден тіньової флотилії, у разі аварії всі витрати на ліквідацію наслідків будуть змушені взяти на себе прибережні країни.

Нагадаємо, раніше Китай закрив ключові порти для санкційних танкерів з російською нафтою. Згодом до Китаю приєдналася Індія.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Енерго
Кабмін призначив нових заступників у Міненерго та очільницю ДАРТ
Кадрові перестановки в уряді: нові призначення в енергетиці та туризмі, звільнення у МОЗ
1 хв на прочитаннягодина тому
Фото: Pixabay
Чехія оголосила про повну незалежність від російської нафти, хоча «Дружба» залишиться заповненою
2 хв на прочитання4 години тому
Хмельницька АЕС. Фото: Anatolii Stepanov/AFP/Getty Images
Болгарія передумала продавати Україні ядерні реактори для ХАЕС — чому так сталось і чи справді це лише на краще
7 хв на прочитання5 годин тому
Фінансування "Нафтогазу": чи допоможе Єврокомісія? Фото: pixabay
Ресурс державних гарантій для "Нафтогазу" вичерпано - чи допоможе Єврокомісія
3 хв на прочитання6 годин тому
Україна та США підписали меморандум про фіналізацію угоди щодо корисних копалин
1 хв на прочитання7 годин тому
ЄС відклав заборону на імпорт російського СПГ через переговори з США та внутрішні розбіжності
2 хв на прочитання16 годин тому
США пом'якшили вимоги до України щодо повернення допомоги в рамках економічної угоди
2 хв на прочитанняВчора
Єврокомісія пильно стежитиме за впливом майбутньої угоди Києва з Вашингтоном
2 хв на прочитанняВчора
Більше з GreenPost