Догори
Дати відгук

Тіньовий флот Росії загрожує екологічною катастрофою у Балтійському морі

Євросоюз розглядає можливість запровадження додаткових санкцій проти таких суден.

2 хв на прочитання16 Січня 2025, 15:01
Російський тіньовий флот: екологічна загроза для Балтійського моря Російський тіньовий флот: екологічна загроза для Балтійського моря
Поділитись:

Російський тіньовий флот із перевезення нафти створює дедалі більшу загрозу для екологічної безпеки країн Європейського Союзу. За інформацією видання BILD, у Балтійському морі наразі дрейфує танкер Eventin під панамським прапором, завантажений 99 тисячами тонн нафти. Судно вийшло з російського порту Усть-Луга 6 січня з декларованим маршрутом до єгипетського Порт-Саїду.

Видання повідомляє, що танкер, імовірно, є частиною російського тіньового флоту – мережі застарілих суден, які використовуються для обходу санкцій при транспортуванні російської нафти. Примітно, що танкер супроводжував російський військовий корабель.

Тіньовий флот під контролем режиму Путіна налічує близько 600 суден, з яких третина належить державній компанії "Совкомфлот". Решта кораблів зареєстровані під прапорами Панами, Ліберії та Габону, що суттєво ускладнює їх відстеження. Більшість цих танкерів експлуатуються понад 15 років, мають непрозору структуру власності та часто працюють без страхового покриття.

Для приховування походження нафти Росія вдається до різноманітних схем, включаючи перевалку нафти у відкритому морі, постійну зміну власників суден та "прапор-хоппінг" – практику зміни юрисдикції кораблів для уникнення санкційних обмежень. Хоча Євросоюз розглядає можливість запровадження додаткових санкцій проти таких суден, конкретних рішень поки не прийнято.

Експерти застерігають, що старі судна становлять серйозну загрозу для довкілля, особливо в акваторії Балтійського моря. Організація Greenpeace звертає особливу увагу на небезпеку в районі Кадетського русла в Мекленбурзькій бухті, де аварія може призвести до масштабної екологічної катастрофи. Враховуючи відсутність страхування у більшості суден тіньової флотилії, у разі аварії всі витрати на ліквідацію наслідків будуть змушені взяти на себе прибережні країни.

Нагадаємо, раніше Китай закрив ключові порти для санкційних танкерів з російською нафтою. Згодом до Китаю приєдналася Індія.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Енерго
Більше з GreenPost
Києві стартував 54-й міжнародний кінофестиваль «Молодість»
Києві стартував 54-й міжнародний кінофестиваль «Молодість»
1 хв на прочитаннягодина тому
"Рожевий жовтень" - місяць профілактики раку молочної залози
«Рожевий жовтень»: чому мовчати про рак молочної залози небезпечно
6 хв на прочитання2 години тому
Фото ілюстративне
Росія заявила про випробування нової ядерної ракети «Буревісник» необмеженої дальності
1 хв на прочитання3 години тому
Фото ілюстративне
Прихована сіль: як її розпізнати у звичних продуктах
1 хв на прочитання4 години тому
Мінімальний інтервал 4 години та мобільне обладнання – як змінили харчування в закладах освіти
1 хв на прочитання6 годин тому
УДП суттєво покращило ефективність річкового флоту: обсяги перевезень Дунаєм зросли на 43%
1 хв на прочитання9 годин тому
З 1 листопада Україна припиняє видачу паперових фітосанітарних сертифікатів для експорту до ЄС
1 хв на прочитання12 годин тому
Україна уклала стратегічні меморандуми зі Словенією, Японією та Азербайджаном на конференції UMAC-2025
2 хв на прочитання13 годин тому