Догори
Дати відгук

Тіньовий флот Росії загрожує екологічною катастрофою у Балтійському морі

Євросоюз розглядає можливість запровадження додаткових санкцій проти таких суден.

2 хв на прочитання16 Січня 2025, 15:01
Російський тіньовий флот: екологічна загроза для Балтійського моря Російський тіньовий флот: екологічна загроза для Балтійського моря
Поділитись:

Російський тіньовий флот із перевезення нафти створює дедалі більшу загрозу для екологічної безпеки країн Європейського Союзу. За інформацією видання BILD, у Балтійському морі наразі дрейфує танкер Eventin під панамським прапором, завантажений 99 тисячами тонн нафти. Судно вийшло з російського порту Усть-Луга 6 січня з декларованим маршрутом до єгипетського Порт-Саїду.

Видання повідомляє, що танкер, імовірно, є частиною російського тіньового флоту – мережі застарілих суден, які використовуються для обходу санкцій при транспортуванні російської нафти. Примітно, що танкер супроводжував російський військовий корабель.

Тіньовий флот під контролем режиму Путіна налічує близько 600 суден, з яких третина належить державній компанії "Совкомфлот". Решта кораблів зареєстровані під прапорами Панами, Ліберії та Габону, що суттєво ускладнює їх відстеження. Більшість цих танкерів експлуатуються понад 15 років, мають непрозору структуру власності та часто працюють без страхового покриття.

Для приховування походження нафти Росія вдається до різноманітних схем, включаючи перевалку нафти у відкритому морі, постійну зміну власників суден та "прапор-хоппінг" – практику зміни юрисдикції кораблів для уникнення санкційних обмежень. Хоча Євросоюз розглядає можливість запровадження додаткових санкцій проти таких суден, конкретних рішень поки не прийнято.

Експерти застерігають, що старі судна становлять серйозну загрозу для довкілля, особливо в акваторії Балтійського моря. Організація Greenpeace звертає особливу увагу на небезпеку в районі Кадетського русла в Мекленбурзькій бухті, де аварія може призвести до масштабної екологічної катастрофи. Враховуючи відсутність страхування у більшості суден тіньової флотилії, у разі аварії всі витрати на ліквідацію наслідків будуть змушені взяти на себе прибережні країни.

Нагадаємо, раніше Китай закрив ключові порти для санкційних танкерів з російською нафтою. Згодом до Китаю приєдналася Індія.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Енерго
Інтерв'ю ABC News з Ліндсі Гремом. Скріншот відео
«Час рухатись»: Грем заявив про згоду Трампа щодо санкцій проти РФ
3 хв на прочитання3 години тому
Плавучий СПГ-термінал у Брунсбюттелі. Фото: DW
Під ковпаком газу. У 2025 році Німеччина закупила російський ЗПГ на €2 млрд
3 хв на прочитання5 годин тому
Україна переходить на 230В
Що зміниться в українських розетках з 1 липня і чи варто хвилюватися
1 хв на прочитання6 годин тому
Україна залучає європейських інвесторів до розвитку децентралізованої енергетики
Міненерго залучає італійських інвесторів до розбудови децентралізованої генерації
1 хв на прочитанняВчора
Податковий спір на 3,7 млрд грн: Верховний Суд вдруге став на бік держави у справі Південного ГЗК
2 хв на прочитанняВчора
Планета на межі — людство викинуло 40,8 гігатонн CO₂
4 хв на прочитання28 Червня 2025
ДБР завершило розслідування у справі "вишок Бойка": одному з фігурантів оголошено підозру
1 хв на прочитання27 Червня 2025
Четверта зима в умовах війни: Уряд запевняє, що запасів газу та вугілля вистачить
1 хв на прочитання27 Червня 2025