Догори
Дати відгук

Пристрасть до матчі шкодить вашому здоров’ю: про що попереджають дієтологи

Любите матчу? Ви у зоні ризику.

2 хв на прочитання05 Серпня 2025, 01:43
Фото: Ujido.com Фото: Ujido.com
Поділитись:

Попри численні переваги для здоров’я, надмірне вживання матчі — популярного японського напою — може мати несподівані наслідки. Дієтологи б’ють на сполох, заявляючи, що часте вживання напою може призвести до дефіциту заліза, особливо серед вегетаріанців і веганів. Про це розповідає The Independent.

Чому матча заважає засвоєнню заліза?

Матча виготовляється з листя зеленого чаю, котре подрібнюють на порошок. Рослина вирощується в тіні, що підвищує вміст хлорофілу та корисних поліфенолів. Саме ці поліфеноли, які захищають організм від окислювального стресу та зменшують запалення, можуть блокувати засвоєння заліза.

Професор Гюнтер Кунле з Університету Редінга пояснює, що в матчі містяться катехіни та таніни. Це поліфеноли, які зв'язуються з негемовим залізом, що міститься в рослинній їжі, наприклад, сочевиці, шпинаті чи тофу. Ці комплекси не засвоюються організмом, що може зменшити поглинання заліза до 50 %.

«Така ж проблема існує й із зеленим чаєм. Хоча це трапляється рідко, був випадок, коли 48-річний чоловік став анемічним через надмірне споживання зеленого чаю», — каже професор Кунле.   

Хто в групі ризику?

Дієтолог Роб Хобсон наголошує, що якщо ви маєте збалансоване харчування, хвилюватися не варто. Проте вегетаріанці та вегани, чий раціон переважно складається з продуктів, що містять негемове залізо, перебувають у групі ризику.

«Якщо ви веган чи вегетаріанець і отримуєте залізо з сочевиці, листової зелені та тофу, вам краще уникати матчі під час їжі, оскільки вона може перешкоджати його засвоєнню», — радить Хобсон. Він також застерігає, що людям, які приймають залізовмісні добавки, не слід запивати їх цим напоєм.

Дефіцит заліза, або ж анемія, може викликати втому, задишку, блідість шкіри, головний біль і прискорене серцебиття. Згідно з дослідженням Лундського університету, у Швеції від дефіциту заліза страждає 38 % дівчаток-підлітків і 70 % вегетаріанців та веганів.

Щоб отримати користь від матчі й уникнути побічних ефектів, дієтологи радять пити її окремо від прийому їжі та не додавати багато сиропу чи вершків. Найкорисніший варіант —  пити її без будь-яких добавок.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Мігранти, скупчені на пляжі в Сеуті, який охороняє Національна поліція. Фото: Gabriela Sardá / Europa Press
Гуманітарна та медична криза в Сеуті: лікарі попереджають про загрозу епідемій через перенаселеність
2 хв на прочитанняВчора
На КПП «Дякове» у гуманітарній вантажівці виявили незадекларовані ліки на 700 тисяч. Фото: Закарпатська митниця / Facebook
Ліки на 700 тисяч гривень: у вантажівці з гуманітаркою виявили незадекларовані препарати
1 хв на прочитанняВчора
Фото з відкритих джерел
Від імпульсивного рішення до чистої шкіри: як світ відзначає День зведення татуювань
2 хв на прочитанняВчора
Кадрові рішення Кабміну 13 серпня: нові призначення в МОЗ та звільнення
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитання13 Серпня 2026
Кинутий у тамбурі недопалок призвів до безглуздої загибелі чоловіка під колесами потяга
1 хв на прочитання13 Серпня 2026
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитання13 Серпня 2026
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Більше з GreenPost
У Києві чоловік заліз у смолу, щоб обікрасти магазин: поліція відмивала його 5 годин
Конспірація не вдалася: киянин заліз у бочку зі смолою, щоб пограбувати магазин, і 5 годин відмивався в поліції
1 хв на прочитанняВчора
Лісова пожежа в Хорватії охопила місто Оміш: евакуація та поранені
Вогняна стихія на узбережжі Хорватії: перекриті автошляхи, госпіталізовані люди та евакуація туристів
2 хв на прочитанняВчора
Річка Ріка критично обміліла через засуху на Закарпатті. Фото: Петро Шегда / 21 Ужгород
Засуха на Закарпатті: річка Ріка критично обміліла через тривалу відсутність опадів
1 хв на прочитанняВчора
Фото: КМДА / Facebook
Деревину зі знесених на Теремках дерев використають для лавочок і пергол у парках Києва — КМДА
2 хв на прочитанняВчора
Понад 30 котів на покинутому човні: у США поліція та зоозахисники провели зворушливу рятувальну операцію
1 хв на прочитанняВчора
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій у живленні рослин та покращенні обґрунтування
4 хв на прочитання13 Серпня 2026
Дунай обмілів: Румунія зупинила єдину АЕС, українські порти втрачають перевалку
3 хв на прочитання13 Серпня 2026
Понад половина експортного врожаю ризикує залишитися в Україні — Мінагрополітики
3 хв на прочитання13 Серпня 2026