У своєму інтерв’ю GreenPost лікар-педіатр Наталя Шаповал розповіла, що завдяки медреформі змінились як умови праці педіатрів, так і принцип оплати роботи лікаря.
За словами медика, раніше педіатр мав ставку і певні доплати – за вислугу, за певну категорію тощо. Зараз є ставка і доплати нараховуються від кількості прикріплених пацієнтів. Але відсоток, який отримує лікар, залежить від колективного договору, тому зарплати у педіатрів зросли по-різному – на 30-50%. Та це не означає, що педіатри почали отримувати більше за менший обсяг роботи: навантаження не змінилося – воно перерозподілилося.
Раніше могло бути і 20 викликів на день», – пояснює Наталя Шаповал.
Педіатр розповідає, що тепер завдяки використанню засобів зв’язку може проконсультувати до 50 пацієнтів на день. Із них майже половину оглядає під час прийому або виклику.
«Раніше мама встала, не пішла на роботу, викликала лікаря – і ти не маєш права не прийти, бо був оформлений виклик. А зараз мама встала, подивилася, подзвонила лікарю, він дав поради – і вже нікуди не йде», – говорить Наталя Шаповал.
Отримати вчасно ліки також можна не бігаючи в пошуках по аптеках.
Лікар пояснює, що для точного діагнозу не обов’язково оглядати дитину – це залежить від конкретної ситуації.
«Своїх пацієнтів я знаю – і знаю, як реагує мама: чи схильна панікувати, переоцінювати, чи може спокійно, по-військовому дати об’єктивну відповідь на мої запитання. І я теж вчуся ставити запитання більш конкретно.
Якщо лікар над цим працює, якщо батьки цього вчаться разом із лікарем, то все виходить добре», – говорить педіатр.
Лікар розповідає, що не може собі дозволити вимкнути телефон.
«Приходжу додому – а там чоловік мене чекає: друзі скидають аналізи тощо… Але більшість моїх пацієнтів – виховані люди і намагаються мене берегти. Однак так було й до реформи. Моя мама була лікарем-педіатром ще в радянські часи, і я пам’ятаю, як часто у нас дзвонив телефон удома. І серед ночі також», – розповідає Наталя Шаповал.
Ми також розповідали, як викликати педіатра додому після медреформи.