Догори
Дати відгук

Нова реальність ринку добрив: як змінилася логістика імпорту в Україну

Морські порти та сухопутні коридори трансформували систему постачання мінеральних добрив українським аграріям.

2 хв на прочитання2 години тому
Як змінилася логістика імпорту мінеральних добрив в Україну після 2022 року Як змінилася логістика імпорту мінеральних добрив в Україну після 2022 року
Поділитись:

Повномасштабне вторгнення кардинально змінило структуру постачання мінеральних добрив в Україну. Учасники ринку були змушені відмовитися від російських і білоруських продуктів та налагодити нові логістичні ланцюги. За останні два роки ринок міндобрив не лише відновився, але й показав зростання на 23%, досягнувши 2,7 мільйона тонн імпорту у 2024 році.

Географія імпорту суттєво розширилася. Сьогодні Україна отримує міндобрива як із відносно близьких країн – Сербії, Туреччини, Грузії, так і з віддалених регіонів – Азербайджану, Туркменістану, країн Африки, Близького та Далекого Сходу. За словами Володимира Гузя, комерційного директора Global Ocean Link, "ринок добрив в Україні змінився на 180 градусів: від місцевого виробництва та імпорту з країн СНД – до імпорту з Євросоюзу та інших світових виробників".

Відновлення роботи портів Великої Одеси стало потужним стимулом для ринку. Якщо раніше імпортери обмежувалися партіями до 6000 тонн через дунайські порти, то тепер компанії укладають довгострокові контракти на великі обсяги. Зокрема, "Санагро Україна" вже доставила понад 50 тисяч тонн добрив однією партією через порт Південний.

Учасники ринку активно інвестують в інфраструктуру. Global Ocean Link побудувала на терміналі ТІС два склади місткістю понад 30 тисяч тонн, компанія TEUS встановила обладнання для фасування в порту Чорноморськ, а "Каспіт трейд" придбала два судна й розширила складські потужності.

Водночас конкурентне середовище стало значно жорсткішим. На ринок вийшло багато нових гравців, що призвело до демпінгу та тиску на ціни. Проте для українських аграріїв це створило додаткові можливості для отримання знижок.

Цікаво, що зростання імпорту добрив також позитивно впливає на логістику експорту зерна. Наявність зворотних вантажів підвищує рентабельність морських перевезень, особливо враховуючи дисбаланс у структурі вантажообігу українських портів, де експорт (88,1 млн тонн) значно переважає імпорт.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з GreenPost
Фото з відкритих джерел
5 років після пандемії: що ми пережили і куди йдемо?
3 хв на прочитання11 Березня 2025
Зображення згенеровано ШІ
Оголись або забирайся: на нудистських пляжах Німеччини заборонили купальники
2 хв на прочитання3 години тому
Програма "Національний кешбек" використала лише третину запланованого бюджету
"Національний кешбек" показав низьку ефективність: використано лише третину бюджету
1 хв на прочитання3 години тому
Зображення згенеровано ШІ
Ті, хто страждає від мігрені, роблять одні й самі помилки: що потрібно знати про це
7 хв на прочитання4 години тому
Астрологічний прогноз на 11 березня 2025 року: серце під знаком Лева
7 хв на прочитання5 годин тому
У Туреччині збираються виконати у повному обсязі «закон про масові вбивства», розв'язавши проблему бродячих собак
4 хв на прочитання5 годин тому
Ярослава Магучіх втретє поспіль стала чемпіонкою Європи зі стрибків у висоту
1 хв на прочитання8 годин тому
Скандал у Норвегії: стрибунів із трампліна дискваліфікували через порушення з костюмами
1 хв на прочитання8 годин тому