На Землі знайдено абсолютно стерильне місце

В Антарктиді - там, де холодно й сухо, - не виживає ніщо

1 хв на прочитання28 Липня 2021, 20:03
Фото: Shutterstock/FOTODOM Фото: Shutterstock/FOTODOM

Вчені з Університету Колорадо в Боулдері виявили місце на Землі, де не можуть вижити навіть мікроби. Воно розташоване в Антарктиді біля льодовика Шеклтона, повідомляє Science News.

Мікробіологи зібрали 204 зразка грунту навколо льодовика. Передбачалося, що в них міститься безліч мікроорганізмів: як правило, антарктичні грунту містять, щонайменше, кілька тисяч мікробів на грам.

Але в даних пробах вчені не виявили ніяких слідів життя. Вони припустили, що це пов'язано з кліматом - навколишнє середовище навколо льодовика виявилася не тільки холодної, але і вкрай сухий.

«Це перший випадок, коли вчені виявили грунту, які, схоже, не підтримують жодної мікробного життя», - відзначили дослідники.

Відомо, що мікробів виявляли в найнесприятливіших середовищах: всередині вулканів, в грунті пустелі Атакама, навіть на корпусі Міжнародної космічної станції. Нові дані змінюють уявлення вчених про життєстійкості мікроорганізмів. Очевидно, холод і посуха є серйозними перешкодами для їх розвитку.

«Це поєднання безлічі дуже складних умов навколишнього середовища, які обмежують життя більше, ніж просто один фактор сам по собі», - уточнили представники університету.

Нагадаємо, що під льодами Антарктиди закладена «бомба» для планети.