Влада хвалиться проектом будівництва частини Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва (сучасна назва – Київська обхідна дорога, КОД) на ділянці між Житомирським і Одеським шосе. Проте експерти обурені тим, що передбачає проектно-кошторисної документації.
Так, в Українській природоохоронній групі говорять, що 15 березня в Єдиному реєстрі з ОВД з’явилось повідомлення про плановану діяльність з будівництва ділянки КОД на ділянці… між автодорогами державного значення М-07 Київ – Ковель та М-06 Київ – Чоп. Тобто будівництво стартуватиме з ділянки, де планується найменше автомобільне навантаження – 25-30 тис. авто/добу проти 60-65 тис на ділянці між Житомирським і Одеським шосе – але потрібно знищити найбільшу площу лісів.
"За сучасним проєктом, щонайменше 12 із 18,1 км дороги мають пройти по лісових масивах Київського та Клавдієвського лісгоспів: планується вирубати щонайменше 42 тис. дерев. З урахуванням планованої ширини полотна (4 смуги*3,75 м= 15 м) та вимог ДБН щодо відстані найближчих дерев до полотна (9м), ширина просіки, яку необхідно прорубати, становить не менше 33 м. Отже, для прокладання 12 км дороги треба буде повністю знищити 40 га лісу та боліт", — зауважують експерти.
На думку екологів, причина такого відношення до лісів проста: натиснувши через Уряд на Держлісагенство, можна доволі швидко вибити вилучення лісів під будівництво. І тоді, на переконання експертів, з’явиться можливість швидше освоювати кошти на будівництво.
Нагадаємо, Кабмін дозволив вирубувати ліс на Рівненщині, аби добувати бурштин.