Може стати проривом у лікуванні незагойних ран: науковці відкрили новий вид супер-клітин

1 хв на прочитання6 годин тому
Зображення створено ШІ

Експерименти на мишах показали, що клітини EndoMac затягували хронічні діабетичні виразки всього за кілька днів.

Австралійські науковці з Університету Аделаїди відкрили новий тип клітин, здатний покращити відновлення й утворення тканин організму. Виявлені елементи назвали клітинами-попередниками EndoMac. Виявилося, що вони можуть трансформуватися в два інших типи клітин: ендотеліальні (які утворюють кровоносні судини) та макрофаги — імунні частинки, що відповідають за відновлення й захист організму. Про це розповідає лікар Олександра Литкіна.

Теоретично існування клітин зі схожими функціями передбачалося більш ніж століття тому, проте донедавна їх не могли знайти. Команда встановила, що EndoMac містяться у зовнішньому шарі аорти у дорослих мишей.

Дослідники зазначили, що клітини-попередники активізуються при травмах або порушеннях кровообігу. Вони швидко розширюються, сприяючи загоєнню. Їх можна використовувати для регенерації тканин при таких хворобах, як діабет.

Експерименти на мишах показали, що при поміщенні в хронічні діабетичні виразки клітини затягували їх усього за кілька днів. Науковці вважають, що їх відкриття може стати проривом у лікуванні незагойних ран.

Більше новин читайте на GreenPost.

Актуально