В останні роки на вулицях українських міст з’явилася такі нові транспортні засоби, як моноколеса й електросамокати. Нерідко пересування створює ризики для пішоходів. Народна депутатка України Юлія Клименко розповіла про новий законопроєкт, який пропонує ввести експлуатацію таких транспортних засобів у правове поле, збільшити відповідальність їхніх власників, пише «Громадське».
«Основна дискусія цього законопроєкту: як правильно зробити так, щоб ті, хто пересуваються на персональному електротранспорті, не заважали пішоходам та автомобілістам. Основна ідея законопроєкту — внести нову категорію учасників дорожнього руху, а саме — користувачів і користувачок персонального електротранспорту. Ця категорія в нас зараз юридично не визначена. Тобто якщо стається якесь ДТП чи є проблеми, спричинені користувачами персонального електротранспорту, то поліція не знає, як їх трактувати. Одні кажуть, що це пішоходи, інші кажуть, що це велосипедисти», — сказала народний депутат.
Вона додала, що в законопроєкті пропонується прирівняти користувачів персонального електротранспорту до велосипедистів.
«Точаться дискусії, чи допускати їх на пішохідні зони та чи вдягати шоломи у примусовому порядку. Багато країн регулюють швидкість пересування персонального електротранспорту — до 10–20 кілометрів на годину», — наголосила Юлія Клименко.
Зазначається, що за п’ять місяців 2021 року в Україні сталося 496 ДТП за участю велосипедистів і велосипедисток, із них — 54 смертельні.
«Оскільки персонального електротранспорту в законодавстві не існує, ми не побачимо, чи це ДТП винятково через велосипедистів, чи через електросамокати та моноколеса. Ймовірно, ДТП з електротранспортом — у цій статистиці», — йдеться в матеріалі.
Нагадаємо, що у Кличка вимагають облаштувати 100 км веломаршрутів.