• Новини
  • Еко
  • Клімат

«Льодовик Судного дня» почав танути швидше за очікуване — науковці стурбовані можливими наслідками

Рівень води на планеті підніметься на 65 см.

2 хв на прочитання23 Травня 2024, 20:47
Зображення згенероване ШІ Зображення згенероване ШІ

Ситуація на льодовику Туейтса в Антарктиді, відомому як «Льодовик Судного дня», загострюється, попереджають науковці. Вони стурбовані тим, що під льодовиком тече тепла й солона вода, через що він руйнується швидше, ніж очікувалося. Результати нового дослідження опубліковані в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, розповідає «Дзеркало».

Дослідники наголосили, що якщо льодовик розтане, то рівень світового океану підніметься до катастрофічної позначки.

Про те, що у льодовику міститься дуже багато води та його танення небезпечне, вони попереджають уже давно. Однак нові дослідження показали, що тепла вода з океану дісталася цього льодовика, через що він почав «відриватися» від морського дна і перетворюватися на «плавучий острів», що, своєю чергою, пришвидшує танення.

Льодовик Туейтса величезний — він простягається на 120 км уздовж узбережжя, а за величиною співставний із Великою Британією. Після нещодавнього рентгенівського аналізу нових супутникових знімків науковці дійшли висновку, що він став дуже нестабільним і вразливим.

«Вода здатна проникати під лід на набагато більші відстані, ніж ми думали», — говорить співавтор дослідження Ерік Ріньйо, науковець із Каліфорнійського університету та Лабораторії реактивного руху НАСА.

Якщо вона розтане, рівень води на планеті підніметься на 65 см. Ще одна небезпека в тому, що він служить природною греблею західної Антарктиди — у разі руйнування рівень води підніметься на 3 м, що матиме катастрофічні наслідки для острівних і прибережних населених пунктів у різних країнах світу.

Більше новин читайте на GreenPost.