Швейцарський стартап розробляє «сонячне» авіаційне паливо, використання якого дозволить цивільній авіації скоротити викиди CO2 на 50% до 2022 року.
Угоду про партнерство зі швейцарською компанією Synhelion вже підписала група авіакомпаній Lufthansa Group, пише Eco Town.
Стартап розробляє технологію, що використовує сонячні електростанції (СЕС) баштового типу з метою забезпечення високотемпературних термохімічних процесів, необхідних для виробництва "сонячного палива". Запропонована технологія сумісна з сучасною світовою паливно-енергетичною інфраструктурою. До 2030 року швейцарська компанія планує виробляти у промислових масштабах паливо, поновлюване і утилізоване на 100% і з нульовим "карбоновим слідом".
"Першим нашим комерційно спрямованим промисловим майданчиком стане у 2024 році "сонячний парк" площею 25 тис.кв. м, який зможе виробляти то 5 000 тонн нового палива на рік", - розповідає Філіп Гуд (Philipp Good), керівник відділу наукових досліджень компанії Synhelion.
Для прискорення розробки екологічно чистого авіаційного палива дочірні компанії Lufthansa, авіаперевізники Swiss International Air Lines і Edelweiss Air будуть співпрацювати з вищою технічною школою Цюріха (ETH Z " urich), компанією Sinhelion і ще одним швейцарським підприємством, компанією Climeworks.
Співпраця Lufthansa зі швейцарським стартапом доводить, що отримання "сонячного авіаційного палива" стало у середньостроковій перспективі вельми реальною справою.
Паралельно компанія Synhelion розробляє реактивне паливо, засноване на паровій конверсії метану у синтез-газ. Це одна з найважливіших хімічних реакцій, придатна для промислового отримання водню і дає початок синтезу вуглеводнів (рідке паливо) та інших технічно цінних продуктів. Квота викидів вуглекислого газу в атмосферу у такого палива на 50% нижче у порівнянні з гасом.
Міжнародна організація цивільної авіації(ІКАО / ICAO-International Civil Aviation Organization) - спеціалізована установа ООН, що встановлює міжнародні норми цивільної авіації і координує її розвиток з метою підвищення безпеки та ефективності) має намір в перспективі домагатися підвищення рентабельності використання авіаційного палива на 2% на рік в період з 2020 до 2050 року, дійшовши до цього часу до нейтрального за викидами вуглекислого газу зростання торгового обороту в галузі цивільних авіаперевезень.