Догори
Дати відгук

Ковток молодості: науковці назвали простий спосіб уповільнити старіння

«Вода здатна буквально «вимити» старість із організму».

2 хв на прочитання04 Грудня 2023, 07:23
Фото ілюстративне Фото ілюстративне
Поділитись:

Щоб прожити довше, експерти радять у різних варіаціях регулярно займатися спортом, спілкуватися з друзями та близькими, дотримуватися середземноморської дієти, спати по сім-вісім годин на день. Однак, як з'ясували дослідники з Національного інституту серця, легень і крові США, існує ще більш простий спосіб уповільнити старіння — пити достатньо води. Про це розповідає лікар Олександра Литкіна.

Дослідники провели експеримент на мишах. В організмі тих гризунів, які недостатньо пили, підвищився вміст натрію. Тривалість життя таких тварин виявилася на шість місяців коротшою, ніж у мишей, які пили достатньо води. Це відповідає 15 років для людини.

Тепер науковці проаналізували дані майже 7 тисяч осіб, які протягом 25 років збирали в рамках дослідження, присвяченого поширенню атеросклерозу серед різних груп населення На момент початку дослідження вік учасників становив 45-66 років. Аби зрозуміти, наскільки швидко вони старіли, дослідники оцінювали три показники:

  • наявність хронічних захворювань, розвиток яких пов'язують із віком;
  • смертність;
  • біологічний вік. Його оцінювали на основі 15 біомаркерів. Серед них, наприклад, тиск, рівень глюкози та холестерину у крові.

Потім науковці використовували статистичні методи, щоб перевірити, чи є між цими показниками та рівнем натрію кореляція. Дослідники виявили, що порівняно з тими, хто п'є достатньо води, у людей із зневодненням ризик хронічних захворювань на 40 % вищий, а ймовірність передчасної смерті — на 21 %. Окрім того, у половині випадків їхній біологічний вік виявлявся більшим за хронологічний.

«Виходить, вода здатна буквально «вимити» старість із організму. Разом із тим, як свідчать дослідження, майже кожна друга людина вживає недостатньо рідини. Одна з рекомендацій: 30 мл на кожний кілограм ваги. Знову ж таки, сюди входить не тільки вода. Завжди варто пам'ятати, що приблизно п'яту частину необхідної рідини люди отримують із їжі. Огірок, наприклад, на 95 % складається із води, а салат айсберг — на 98 %», — радить Олександра Литкіна.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото з відкритих джерел
Від імпульсивного рішення до чистої шкіри: як світ відзначає День зведення татуювань
2 хв на прочитання2 години тому
Кадрові рішення Кабміну 13 серпня: нові призначення в МОЗ та звільнення
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитанняВчора
На залізничній станції «Ніжин» сталася трагічна подія, яка забрала життя 40-річного чоловіка.
Кинутий у тамбурі недопалок призвів до безглуздої загибелі чоловіка під колесами потяга
1 хв на прочитанняВчора
13 серпня всесвітній день шульги
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитанняВчора
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Світло на «невидиму» дитину: чому 12 серпня відзначають День середньої дитини
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Корисні альтернативи ранковій каві, які допоможуть прокинутися м'яко без шкоди для шлунку
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Фото: КМДА / Facebook
Деревину зі знесених на Теремках дерев використають для лавочок і пергол у парках Києва — КМДА
2 хв на прочитаннягодина тому
У США врятували понад 30 котів із покинутого човна
Понад 30 котів на покинутому човні: у США поліція та зоозахисники провели зворушливу рятувальну операцію
1 хв на прочитання5 годин тому
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій для рослин і ґрунту
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій у живленні рослин та покращенні обґрунтування
4 хв на прочитанняВчора
АЕС "Черновода". Фото: Nuclearelectrica
Дунай обмілів: Румунія зупинила єдину АЕС, українські порти втрачають перевалку
3 хв на прочитанняВчора
Понад половина експортного врожаю ризикує залишитися в Україні — Мінагрополітики
3 хв на прочитанняВчора
Енергетичний комітет ВР підтримав законопроєкти про прискорення розбудови мереж та корпоратизацію СхідГЗК
2 хв на прочитанняВчора
Росія вдарила по енергетиці Одещини: знеструмлення у чотирьох областях
2 хв на прочитанняВчора
Екологи виявили рідкісного та корисного жука у столичному Голосіївському парку
1 хв на прочитанняВчора