Ковток молодості: науковці назвали простий спосіб уповільнити старіння

«Вода здатна буквально «вимити» старість із організму».

2 хв на прочитання04 Грудня 2023, 07:23
Фото ілюстративне Фото ілюстративне

Щоб прожити довше, експерти радять у різних варіаціях регулярно займатися спортом, спілкуватися з друзями та близькими, дотримуватися середземноморської дієти, спати по сім-вісім годин на день. Однак, як з'ясували дослідники з Національного інституту серця, легень і крові США, існує ще більш простий спосіб уповільнити старіння — пити достатньо води. Про це розповідає лікар Олександра Литкіна.

Дослідники провели експеримент на мишах. В організмі тих гризунів, які недостатньо пили, підвищився вміст натрію. Тривалість життя таких тварин виявилася на шість місяців коротшою, ніж у мишей, які пили достатньо води. Це відповідає 15 років для людини.

Тепер науковці проаналізували дані майже 7 тисяч осіб, які протягом 25 років збирали в рамках дослідження, присвяченого поширенню атеросклерозу серед різних груп населення На момент початку дослідження вік учасників становив 45-66 років. Аби зрозуміти, наскільки швидко вони старіли, дослідники оцінювали три показники:

• наявність хронічних захворювань, розвиток яких пов'язують із віком;
  • смертність;
  • біологічний вік. Його оцінювали на основі 15 біомаркерів. Серед них, наприклад, тиск, рівень глюкози та холестерину у крові.

Потім науковці використовували статистичні методи, щоб перевірити, чи є між цими показниками та рівнем натрію кореляція. Дослідники виявили, що порівняно з тими, хто п'є достатньо води, у людей із зневодненням ризик хронічних захворювань на 40 % вищий, а ймовірність передчасної смерті — на 21 %. Окрім того, у половині випадків їхній біологічний вік виявлявся більшим за хронологічний.

«Виходить, вода здатна буквально «вимити» старість із організму. Разом із тим, як свідчать дослідження, майже кожна друга людина вживає недостатньо рідини. Одна з рекомендацій: 30 мл на кожний кілограм ваги. Знову ж таки, сюди входить не тільки вода. Завжди варто пам'ятати, що приблизно п'яту частину необхідної рідини люди отримують із їжі. Огірок, наприклад, на 95 % складається із води, а салат айсберг — на 98 %», — радить Олександра Литкіна.

Більше новин читайте на GreenPost.