Карантин закінчується, а Мінекоенерго так і не пояснило, що буде із оцінкою впливу на довкілля
У Мінеконерго не знають, коли повернуться громадські слухання по ОВД
Наша редакція інформувала про ситуацію, яка склалася в Міністерстві енергетики та захисту довкілля щодо проведення громадських слухань на період карантину.
Станом на кінець травня, через бездіяльність та безвідповідальність керівників, які відповідають за проведення процедури оціни впливу на довкілля та організацію громадських слухань в Мінекоенерго (заступник міністра Роман Абрамовський, начальник профільного Управління Марина Тіщенкова), бізнес очікує ще один колапс.
Тільки через 55 днів від початку карантину був зареєстрований законопроєкт 3438 про внесення змін до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Усі ми чітко розуміємо, що ухвалення закону — не проста справа, яка потребує часу на погодження в комітетах Верховної Ради України та саму процедуру голосування в першому й другому читанні.
Тим часом підприємства втрачають час, кадри та прибутки, Україна — інвестиційну привабливість та надходження до держбюджету. Все це відбувається на тлі важкої економічної кризи.
Відтермінування видачі висновків з ОВД з кожним днем збільшує кількість суб’єктів господарювання, які не отримують вчасно рішення про провадження планованої діяльності, а серед них підприємства енергетичної, видобувної та сільськогосподарської галузі. Очевидно, що це позначається на всіх аспектах.
Наприклад, гальмується будівництві нових виробничих підприємств та рекультивація полігону ТПВ.
За таких обставин виникає лише кілька питань: це не фаховість конкретних, згаданих вище чиновників, чи запланований та кимось проплачений підрив європейського закону України «Про оцінку впливу на довкілля»?
Наші журналісти звернулися до міністерства з запитом, щодо процедури проведення ОВД, зокрема, громадських слухань. Та замість відповідей отримали чергову відписку.
Із цією відповіді незрозумілою лишається позиція міністерства щодо вже запущених процедур з оцінки впливу на довкілля. Адже вказаний у відповіді законопроект досі не ухвалено, а карантин хоч і віднесено до форс-мажорних обставин «на державному рівні», але все одно має підтверджуватись довідкою Торгово-промисловою палати. Адже міністерство у своїй відповіді зазначає, що карантин є перешкодою для проведення саме громадських слухань.
Вчергове нагадуємо «спеціалістам» міністерства, що саме Мінекоенерго відповідно до укладених договорів з суб’єктами господарювання отримує кошти та відповідальне за проведення громадських слухань.
Форма договору затверджена самим міністерством (наказом від 27.01.2020 № 45) та передбачає, що при виникненні обставин, які перешкоджають належному виконанню міністерством своїх зобов’язань, воно протягом трьох робочих днів з дня виявлення цих обставин має повідомити про це відповідного суб’єкта господарювання.
У пункті 7.3. Договору чітко зазначено, що Сторона, яка не може виконати зобов’язання за Договором, повинна письмово не пізніше п’яти робочих днів повідомити іншу Сторону про настання обставин непереборної сили, припинення виконання своїх зобов’язань із проектом врегулювання взаємних зобов’язань.
Також цим же договором передбачено, що наявність форс-мажорних обставин має бути підтверджена необхідними документами Торгово-промислової палати або іншого уповноваженого органу України.
Неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про настання чи припинення форс-мажорних обставин позбавляє Сторону права на них посилатися.
За таких обставин міністерству було б доцільніше не посилатися на неприйнятий законопроект та на форс-мажорні обставини «державного рівня», а нарешті приступити до ретельного вивчення законодавства, хоча б інколи читати договори, які ним укладаються та розпочати діалог з бізнесом з метою врегулювання взаємних зобов’язань, як того вимагає закон та укладені договори.
Нагадаємо, процедура ОВД в Україні ризикує перетворитися у формальність: причини та наслідки.
Крім того, прощавай, Угода з ЄС: хто маніпулює Реєстром ОВД.