Догори
Дати відгук

Група крові впливає на ризик раннього інсульту: хто в зоні ризику

Це пов’язано з факторами згортання крові.

3 хв на прочитання08 Червня 2024, 06:53
Група крові Ризик раннього інсульту Хвороби Група крові Ризик раннього інсульту Хвороби
Поділитись:

Вчені виявили, що люди з однією з груп крові групи А частіше страждають від інсульту у віці до 60 років порівняно з іншими.

Як пише Science alert з посиланням на дослідження Neurology, групи крові описують різноманіття хімічних речовин, які відображаються на поверхні наших еритроцитів. Серед найбільш відомих є ті, які називаються A і B, які можуть бути присутніми разом як AB, окремо як A або B або взагалі відсутні як O. У цих групах також є тонкі варіації через мутації у генах. Науковці ж виявили чіткий зв’язок між геном підгрупи А1 та раннім початком інсульту. 

Для свого дослідження вони зібрали дані з 48 генетичних досліджень, які включали приблизно 17 000 людей з інсультом і майже 600 000 людей без інсульту. Усім їм було від 18 до 59 років.

Аналіз усього геному виявив два місця, тісно пов’язані з раннім ризиком інсульту. Виявилось, що люди, чий геном кодує варіацію групи А, мали на 16% більший шанс отримати інсульт до 60 років, тоді як у носіїв гену групи O1 ризик був нижчим на 12%.

За словами дослідників, додатковий ризик інсульту у людей з групою крові А невеликий, тому немає потреби в підвищеній пильності чи скринінгу. Однак чому саме група крові А створює вищий ризик поки точно не встановлено.

"Це, ймовірно, пов’язано з факторами згортання крові, такими як тромбоцити та клітини, що вистилають кровоносні судини, а також інші циркулюючі білки, які відіграють певну роль у розвитку тромбів",- припустив старший автор і судинний невролог Стівен Кітнер з Університету Меріленда.

Ще одним ключовим висновком дослідження стало порівняння людей, які перенесли інсульт до 60 років, і тих, у кого він був після цієї вікової відмітки. Для цього вчені використали набір даних приблизно про 9300 людей старше 60 років, які перенесли інсульт, і приблизно 25 000 осіб старше 60 років, у яких його не було.

За словами науковців, підвищений ризик інсульту в групі крові групи А став незначним у групі з пізнім початком інсульту. Тому  інсульти на ранньому етапі життя можуть мати інший механізм порівняно з тими, які виникають пізніше.

Як припускають автори, інсульти у молодих людей менш імовірно викликані накопиченням жирових відкладень в артеріях (атеросклерозом), а частіше викликані факторами, пов’язаними з утворенням тромбів.

Також виявилось, що люди з групою крові B мали приблизно на 11% більше шансів отримати інсульт порівняно з контрольною групою без інсульту, незалежно від їхнього віку.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото: з відкритих джерел
Суд визнав урізану індексацію пенсій незаконною
2 хв на прочитання4 години тому
Фото: Freepik wahyu_t
Баланс користі та тонізації: як холодний екстракт зберігає антиоксидантні властивості чайного листа
2 хв на прочитання8 годин тому
Скандал з НМТ на Одещині: діти провели 13 годин в укритті
Без води та їжі протягом 13 годин: виснажені діти та питання із додатковою сесією НМТ на Одещині
3 хв на прочитанняВчора
Клініка МедЛайф | медичний центр Київ | стоматологія Київ
МедЛайф: еталон сучасної медицини та преміальної стоматології
3 хв на прочитанняВчора
[M]₂O — успішний кейс сучасного українського бренду нового покоління
2 хв на прочитанняВчора
Епідемічна ситуація на Черкащині: за тиждень в області зафіксували майже 30 випадків кишкових інфекцій
1 хв на прочитання08 Червня 2026
Новий препарат може допомогти зберегти м’язи під час схуднення
2 хв на прочитання08 Червня 2026
Контроль за правами в місцях несвободи: Кабмін зареєстрував новий законопроєкт
1 хв на прочитання08 Червня 2026
Більше з GreenPost
Прогноз виробництва цукру в Україні: оцінки асоціації «Укрцукор»
Як травневі пилові бурі та квітневі заморозки вплинули на стан посівів буряку і що тепер буде з цукром
2 хв на прочитання21 хвилину тому
Національний день чаю з льодом: історія, секрети та рецепти освіжаючого напою
10 червня світ відзначає День чаю з льодом - три цікаві рецепти
2 хв на прочитання3 години тому
Підсумки програми «Енергопідтримка для ФОП»: бізнесу виплатили майже 440 мільйонів гривень
Енергонезалежність малого бізнесу: за урядовою програмою ФОПи отримали майже 439 млн грн
2 хв на прочитання6 годин тому
Платформа Вільна.Я | як український дизайн підкорює світ
Закохати світ в Україну через дизайн
1 хв на прочитання7 годин тому
Зелена відбудова: Україна може повернути у виробництво понад 8 мільйонів тонн будівельних відходів
2 хв на прочитанняВчора
Екологічне оздоровлення у Хмельницькому: Південний Буг та Плоску очищають тоннами мікроводоростей
1 хв на прочитанняВчора
Сміливі мають бізнес: як «ПРОГРЕСИВНІ project» формує нову культуру партнерства та підприємництва в Україні
5 хв на прочитанняВчора
Прихована екологічна криза: старовинні карти виявили катастрофічне зникнення підводних лісів
2 хв на прочитанняВчора