Екологи протестують проти водного шляху Гданськ-Херсон
Активісти низки екологічних організацій з України, Польщі, Німеччини та Білорусі закликають уряди своїх країн припинити роботу над проєктом водного шляху Е40 Гданськ-Херсон.
З цією метою робочі групи №3 Національних платформ
України і Республіки Білорусь Форуму громадянського суспільства Східного
партнерства підписали декларацію «Довкілля, зміни клімату та енергетична
безпека».
Екологи звертають увагу урядів України і Білорусі, що
діяльність, пов’язана з проєктом водного шляху Е-40 здійснюється з порушенням національного
законодавства і міжнародних договорів обох країн.
«За умови відсутності розробленого проекту Е-40 (є тільки ТЕО) укладаються міжнародні угоди, як на урядовому рівні, так і на обласному, а також на рівні компаній з розвитку фрагментів інфраструктури річкового шляху Е-40, ніби цей проект вже схвалений усіма зацікавленими сторонами і підтриманий громадськістю. Водночас Мінінфраструктури та Мінприроди України підтвердили, що Проект Е-40 поки не розроблений», - йдеться у декларації.
У разі його реалізації, проєкт буде мати, як
відзначають експерти, руйнівні наслідки для екосистем Білорусі, України та Польщі.
Згідно з оцінками, складеними Save Polessia – проєктом,
ініційованим п’ятьма організаціями громадянського суспільства з Білорусі,
України, Польщі та Німеччини – запланований E-40 несе загрозу для 4 558 кв. км.
польських ділянок Natura2000 (більше 7%), 5 342 кв. км ділянок білоруської
Смарагдової мережі (більше 25%) і 15 501 кв. км. ділянок Української
Смарагдової мережі (9%).
Водночас у Міністерстві інфраструктури України демонструють ентузіазм щодо майбутнього водного шляху. Так, 25 листопада Міністр інфраструктури України Владислав Криклій заявив, що Україна вже готується до його відновлення та розвитку. Зокрема проводиться днопоглиблення, вже розпочато роботи з модернізації та ремонту шлюзів Дніпровського каскаду.
Міністерство інфраструктури України також ініціювало проведення міжнародної конференції, що має на меті дискусію щодо розвитку шляху E-40 за участю представників відповідних країн-учасниць, екологів та громадськості.
Криклій заявив, що Україна активно співпрацює з Європейською Комісією та міжнародними компаніями з метою розробки чіткого механізму гармонізації законодавчої бази у сфері внутрішніх водних шляхів.
Читайте також: Агрохімікати збираються ввозити в Україну: екологи б’ють на сполох