Догори
Дати відгук

Чому не варто їсти червоне м’ясо?

На думку вчених нововиявлений кластер генів може в майбутньому спричинити низку серцево-судинних захворювань

2 хв на прочитання24 Грудня 2021, 23:43
Поділитись:

Відомий журнал Nature Microbiology опублікував статтю, у якій фахівці з Клівлендської клініки доводять, що споживання великої кількості червоного м'яса загрожує підвищеним ризиком інфарктів та інсультів через вироблення під час перетравлення речовини, що шкодить серцево-судинній системі.

Раніше ця ж група дослідників звернула увагу, що триметиламін N-оксид – побічний продукт, що утворюється при перетравленні кишковими бактеріями певних поживних речовин з червоного м'яса та іншої їжі тваринного походження – підвищує ризики інсульту та хвороб серця. У процесі перетворення карнітину ТМАО утворюється проміжний метаболіт гамма-бутиробетаїн.

Переробити карнітин у гамма-бутиробетаїн можуть багато мікробів, але лише деякі з них потім перетворять гамма-бутиробетаїн на ТМАО. Найчастіше цим займається бактерія Emergencia timonensis, яка у великій кількості зустрічається у калі всеїдних людей і в малому – у калі вегетаріанців.

Дослідники взяли натще зразки плазми крові майже 3000 добровольців та вивчили вміст гамма-бутиробетаїну у пробах. Зіставивши рівні гамма-бутиробетаїну з клінічними даними, дослідники встановили, що, чим вищий був його вміст у крові, тим частіше в учасників дослідження спостерігалися інсульти, інфаркти та інші серцево-судинні захворювання.

Експерименти на мишах та дослідження калу учасників дослідження показали, що підвищення концентрації бактерій Emergencia timonensis дійсно сприяє більш вираженій переробці гамма-бутиробетаїну у ТМАО. Вчені змогли ідентифікувати у кишкових мікроорганізмів кластер із шести генів, який відповідає за утилізацію гамма-бутиробетаїну. Виявилося, присутність гамма-бутиробетаїну сприяє активній роботі всіх шести генів, чотири з яких відіграють основну роль у перетворенні гамма-бутиробетаїну на ТМАО.

Вчені вважають, що виявлений кластер генів у майбутньому може стати мішенню для боротьби з одним із факторів серцево-судинних захворювань. Поки що вони рекомендують не зловживати червоним м'ясом — безпечнішими джерелами білка можуть стати птиця і риба.

Як писали раніше:  біль у грудній клітці не завжди потребує негайного виклику швидкої.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Кадрові рішення Кабміну 13 серпня: нові призначення в МОЗ та звільнення
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитання49 хвилин тому
13 серпня всесвітній день шульги
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитання6 годин тому
Фото: AP
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитанняВчора
Як подолати захитування в транспорті
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитанняВчора
Світло на «невидиму» дитину: чому 12 серпня відзначають День середньої дитини
2 хв на прочитанняВчора
Корисні альтернативи ранковій каві, які допоможуть прокинутися м'яко без шкоди для шлунку
1 хв на прочитанняВчора
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитання11 Серпня 2026
Свято безумовної любові: історія, значення та традиції Дня синів і дочок
2 хв на прочитання11 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Один з кар'єрів ОГХК (Об’єднана гірничо-хімічна компанія). Фото: ubiz.ua
Енергетичний комітет ВР підтримав законопроєкти про прискорення розбудови мереж та корпоратизацію СхідГЗК
2 хв на прочитання3 хвилини тому
Фото: ДСНС Одещини
Росія вдарила по енергетиці Одещини: знеструмлення у чотирьох областях
2 хв на прочитаннягодина тому
Рідкісну златку евритирею дубову виявили у Голосіївському парку
Екологи виявили рідкісного та корисного жука у столичному Голосіївському парку
1 хв на прочитання3 години тому
Запаси соняшнику в Україні сягнули 947 тисяч тонн
Українські заводи переробили дев'ять мільйонів тонн соняшнику за сезон
1 хв на прочитання4 години тому
Екологи виявили масову загибель риби на Хаджибейському лимані
1 хв на прочитання5 годин тому
Поліція розпочала два кримінальні провадження через засипання річки Золота Липа
1 хв на прочитання7 годин тому
Екоінспектори розслідують загибель червонокнижної лосихи
1 хв на прочитання9 годин тому
Паркани біля самої води: Житомирський суд відкрив провадження щодо обмеження доступу громадян до Тетерева
2 хв на прочитанняВчора