- Головна
- Новини
- Агро
- Агробізнес UA
- Аграрії закликають уряд не обмежувати імпорт дизеля
Аграрії закликають уряд не обмежувати імпорт дизеля
Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) звернулась до Президента з питання ймовірного обмеження імпорту дизельного палива (далі – ДП) та скрапленого газу (далі – LPG), яке було ініційовано Укрнафтою, Укргазвидобуванням та Укртатнафтою.
Як йдеться у зверненні, в мережі інтернет було опубліковано лист від 16 червня, який був направлений Міністерством енергетики до Мінекономіки щодо пропозиції ввести квоти на імпорт дизельного палива.
Нагадаємо, що в лютому 2020 році ПАТ «Укрнафта», АТ «Укргазвидобування» та ПАТ «Укртатнафта» подали скаргу до Міжвідомчої комісії з питань міжнародної торгівлі (МКМТ), вимагаючи розпочати розслідування щодо імпорту ДП і LPG в Україну.
В Асоціації ж зазначають, що агросектор є другим найбільшим споживачем ДП в Україні - 1,37 млн тонн, що складає майже 19,5% від загального споживання ДП в Україні. У разі позитивного рішення МКМТ про початок розслідування і введення запобіжних обмежень по імпорту, подорожчання вартості ДП матиме суттєвий негативний вплив на сільське господарство, особливо на порозі кампанії зі збору врожаю.
В результаті зростання витрат на паливо призведе не тільки до збільшення витрат агросектору, а й до здорожчання агропродукції. Додатково, зростання вартості ДП негативно вплине і на перевезення харчових продуктів, що в підсумку вплине на всіх громадян України.
Також аграрії звертають увагу, що в Україні функціонують два нафтопереробних заводи - Кременчуцький НПЗ «Укртатнафти» та Шебелинський ГПЗ «Укргазвидобування» - які задовольняють близько 45% потреб українського ринку у бензині та лише 15% - у дизельному паливі, яке є основним засобом виробництва в АПК. Тобто, два діючі заводи при своїй нинішній потужності не зможуть забезпечити навіть аграрний сектор, не говорячи про інших споживачів палива.
«УКАБ зазначає, що обмеження імпорту шляхом встановлення квот не вирішить проблеми ефективності українських нафтопереробних заводів і не призведе до відновлення роботи зупинених заводів і збільшення власних потужностей для виробництва», - наголошується у зверненні.
За словами експертів, дефіцит навіть у 1% від загальної кількості споживання призведе до зростання ціни на паливо, а прогнози, в разі введення квотування імпорту, вказують на дефіцит продукції на ринку більше 15%.
Тому УКАБ закликає Президента втрутитися в ситуацію і розпорядитися:
- не починати розслідування щодо імпорту дизельного палива та скрапленого газу;
- відхилити пропозиції Міненергетики щодо введення квот на імпорт дизельного палива і скрапленого газу в Україну, що може призвести до дефіциту палива на ринку та його суттєвого здорожчання, зокрема, на початку періоду збору врожаю.
Складнощі, спричинені енергетичними монополіями - не єдина проблема вітчизняних аграріїв: страхування фермерів від посухи з'явиться не раніше 2021 року.