Догори
Дати відгук

7 шкідливих звичок, які прискорюють старіння

Які помилки у харчуванні лише прискорюють цей процес.

2 хв на прочитання14 Вересня 2023, 06:44
Поділитись:

Запалення може бути небезпечним, якщо воно є хронічним. У цьому випадку тканини та суглоби можуть почати руйнуватися, а шкіра старітиме швидше. Допомогти може зміна навичок харчування.

У дослідженні, опублікованому в Nature Medicine, зазначається, що місяці та роки хронічного запалення можуть призвести до розвитку хвороб серця, раку, діабету другого типу, захворювання нирок, аутоімунних хвороб, неалкогольної жирової хвороби печінки. Всі ці стани пов’язані зі старінням. І ось які помилки у харчуванні лише прискорюють цей процес.

Не одержувати достатньо омега-3. Є три різновиди омега-3: DHA (міститься в рибі), EPA (теж можна знайти в рибі), ALA (можна знайти в рослинних продуктах: насіння чіа, волоських горіхів, лляного насіння). Сильніше впливає організм при цьому, як показують дослідження, омега-3 жирні кислоти DHA.

Їсти мало фруктів та овочів. У цих продуктах містяться вітаміни, мінерали, антиоксиданти, які необхідні підтримки здоров’я та сили імунітету. Це особливо важливо стає з віком.

Вживати їжу з кінцевими продуктами глікування. Наприклад, картоплю фрі, варене червоне м’ясо, білий хліб. Якщо ви станете занадто багато їсти таких продуктів, то у вас можуть пошкодитися клітини та розвинутись запалення. Також ви швидше почнете старіти, у вас підвищиться ризик виникнення резистентності до інсуліну та діабету другого типу. На шкірі з’являться прищі, зморшки, набряки.

Їсти перероблену хвору їжу. У наукових працях йдеться про те, що подібні продукти порушують баланс між здоровими та нездоровими мікробами в кишечнику. Це може призвести до хронічного запалення. З останнім же пов’язані старече недоумство, хвороби серця, цукровий діабет.

Не вживати достатньо клітковини. В ідеалі на день потрібно отримувати 25-38 г клітковини. Вона міститься в цільнозернових продуктах, овочах, фруктах, насінні, горіхах, сочевиці, квасолі, бобових.

Занадто багато та часто пити алкоголь. При вживанні спиртного запалення в організмі може посилитись. В одному дослідженні, опублікованому в журналі Alcohol Research, зазначається, що хронічне вживання алкоголю пов’язане із запаленням кишківника, негативною зміною мікробіома кишківника.

Їсти багато продуктів, які містять глютен. Глютен входить до складу пшениці та інших злаків. Дослідження 2022 року, результати якого опубліковані в Nutrition Reviews, показало, що безглютеновий раціон може полегшити симптоми, пов’язані з аутоімунними захворюваннями, у 64,7% людей.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Ботулізм в Україні 2026: статистика, симптоми та правила безпеки
Підступність ботулотоксину: небезпечну отруту неможливо виявити за смаком чи зовнішнім виглядом
3 хв на прочитанняВчора
Українець Іван Зінов’єв став чемпіоном світу з шахів
Іван Зінов’єв виборов золото на ювілейному чемпіонаті світу з шахів
2 хв на прочитанняВчора
Втома, тривога й набір ваги: коли причина в гормонах
Хронічна втома, тривога й набір ваги — коли проблема не в режимі, а в гормонах
3 хв на прочитанняВчора
Фото: ілюстративне
Уряд спростив вимоги до оплати реабілітаційних послуг за Програмою медичних гарантій
1 хв на прочитання11 Червня 2026
Тернопільські лікарі виходжують немовля з екстремально низькою масою тіла
2 хв на прочитання11 Червня 2026
Роль тесту на ПСА та регулярних обстежень у профілактиці онкопатологій
2 хв на прочитання11 Червня 2026
НМТ завдовжки у 13 годин: на Одещині випускники складали іспит в екстремальних умовах через тривоги
2 хв на прочитання10 Червня 2026
Хлороформ та жорсткість: у кількох містах Вінниччини питна вода не пройшла перевірку
1 хв на прочитання10 Червня 2026
Більше з GreenPost