Догори
Дати відгук

Знайдено найважливіший вітамін для боротьби з COVID-19

4 хв на прочитання26 Вересня 2020, 23:40
Поділитись:

Американські вчені з'ясували, що у хворих COVID-19 з нормальним рівнем вітаміну D в крові кількість важких випадків і смертей значно нижче, ніж у тих, у кого спостерігається його дефіцит. Результати дослідження опубліковані в журналі PLOS ONE.

Вплив вітаміна D на інфікованих

Вчені з Медичної школи Бостонського університету проаналізували, як впливає рівень вітаміну D в крові на тяжкість захворювання і показник смертності при COVID-19. Дослідники взяли зразки крові у 235 пацієнтів в момент їх надходження в лікарню і виміряли вміст 25-гідроксівітаміна D в сироватці - маркера рівня вітаміну D.

Надалі за цими пацієнтами спостерігали, фіксуючи клінічну тяжкість інфекції і результат захворювання, а також важкі симптоми - втрату свідомості, утруднене дихання і гіпоксію. У них також відстежували запальний маркер в крові - С-реактивний білок і кількість лімфоцитів - імунних клітин, які допомагають боротися з інфекцією.

Потім дослідники порівняли всі ці параметри у пацієнтів з дефіцитом вітаміну D і пацієнтів з достатнім рівнем - не менше 30 нанограмм на мілілітр.

Виявилося, що у хворих COVID-19, у яких в достатній кількості вітаміну D, ризик несприятливих клінічних результатів - розвитку важких ускладнень або смерті - значно нижче. Зокрема, автори вважали, що у пацієнтів старше 40 років з достатнім рівнем вітаміну D ймовірність смерті від інфекції на 51,5 відсотка нижче, ніж у пацієнтів з його дефіцитом. Крім того, у них нижчий рівень С-реактивного білка і більш високий - лімфоцитів.

"Це дослідження надає прямі докази того, що достатність вітаміну D може запобігти ускладненням, включаючи цитокіновий шторм, і, в кінцевому підсумку, смерть від COVID-19", -говорить керівник  дослідження, доктор  Майкл  Холік  (Michael Holick) , професор  фізіології, біофізики та молекулярної медицини Медичної школи Бостонського університету.

У попередньому дослідженні Холік з'ясував, що при достатній кількості вітаміну D в крові ризик зараження коронавірусом знижується на 54%, а також, що вітамін D допомагає боротися не тільки з коронавірусом, а й з іншими вірусами, що викликають захворювання верхніх дихальних шляхів, включаючи сезонний грип .

За словами Холіка, є велике побоювання, що поєднання грипу та коронавірусної інфекції може значно збільшити кількість госпіталізацій, ускладнити перебіг захворювань і збільшити смертність. Тому розумно приймати добавки з вітаміном D, щоб знизити ризик зараження і ускладнень від COVID- 19 і грипу, особливо в зимові місяці, коли недолік сонячного світла створює в організмі дефіцит цієї речовини.

Важливість вітаміну D для організму людини

Вітамін D – це жиророзчинний вітамін, який міститься в небагатьох продуктах харчування, а також синтезується в шкірі під дією ультрафіолетового проміння. Вироблення вітаміну D шкірою залежить від багатьох чинників, зокрема: ступеня пігментації шкіри (пігментація шкіри та застосування сонцезахисних засобів суттєво пригнічує синтез вітаміну D в шкірі), площі шкірного покрову, що неприкритий одягом.

Також має значення широта розташування регіону, тривалість дня, пора року. Виявляється, в північних регіонах з жовтня по березень сонячні промені падають під таким кутом, що синтез вітаміну D в шкірі практично припиняється. Також практично не відбувається синтезу вітаміну D в ранковий або вечірній час. У людей літнього віку відбувається зниження синтезу вітаміну D, у людей з ожирінням ще і депонування у жировій тканині з порушенням доступності його для використання в організмі.

Дуже важливою умовою для хорошого засвоєння вітаміну D є достатня присутність в раціоні продуктів, багатих кальцієм (капуста, петрушка, мак, кунжут) та магнієм (горіхи, висівки, гречка).

Висновок такий: різноманітне харчування. Тричі на тиждень — варені яйця з рідким жовтком, двічі на тиждень — морська жирна риба і морські водорості, раз на тиждень або два тижні — печінку тріски. І все це — на постійному горіхово-насінневому «фоні» (горіхи волоські, мигдаль, насіння льону, маку та кунжуту).

Чи всі можуть пити вітамін

Перш ніж купувати пігулки, порадьтеся з лікарем. Причина браку вітаміну може бути не в раціоні, а в роботі печінки, нирок чи кишківника, наприклад, і лікувати слід причину, а не один із її наслідків. Бо вітамін, який ми споживаємо в пігулках, має ще ефективно всмоктатися в кишківнику, і пройти зміни в печінці та нирках. Пігулки не гарантують належний рівень.

Їжте яйця, вершкове масло, намагайтеся бувати надворі навіть взимку. 

Додамо, дешевий яблучний оцет рятує серце та знижує вагу і існує щонайменше 11 причин для його  вживання. 

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Кадрові рішення Кабміну 13 серпня: нові призначення в МОЗ та звільнення
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитанняВчора
На залізничній станції «Ніжин» сталася трагічна подія, яка забрала життя 40-річного чоловіка.
Кинутий у тамбурі недопалок призвів до безглуздої загибелі чоловіка під колесами потяга
1 хв на прочитанняВчора
13 серпня всесвітній день шульги
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитанняВчора
Фото: AP
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Світло на «невидиму» дитину: чому 12 серпня відзначають День середньої дитини
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Корисні альтернативи ранковій каві, які допоможуть прокинутися м'яко без шкоди для шлунку
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитання11 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій для рослин і ґрунту
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій у живленні рослин та покращенні обґрунтування
4 хв на прочитанняВчора
АЕС "Черновода". Фото: Nuclearelectrica
Дунай обмілів: Румунія зупинила єдину АЕС, українські порти втрачають перевалку
3 хв на прочитанняВчора
Фото ілюстративне
Понад половина експортного врожаю ризикує залишитися в Україні — Мінагрополітики
3 хв на прочитанняВчора
Один з кар'єрів ОГХК (Об’єднана гірничо-хімічна компанія). Фото: ubiz.ua
Енергетичний комітет ВР підтримав законопроєкти про прискорення розбудови мереж та корпоратизацію СхідГЗК
2 хв на прочитанняВчора
Росія вдарила по енергетиці Одещини: знеструмлення у чотирьох областях
2 хв на прочитанняВчора
Екологи виявили рідкісного та корисного жука у столичному Голосіївському парку
1 хв на прочитанняВчора
Українські заводи переробили дев'ять мільйонів тонн соняшнику за сезон
1 хв на прочитанняВчора
Екологи виявили масову загибель риби на Хаджибейському лимані
1 хв на прочитанняВчора