Чотиристаметровий контейнеровоз Ever Given із вантажем понад 18 тисяч контейнерів із Азії до Європи, який застряг 23 березня в найвужчій ділянці Суецького каналу в Єгипті, вже знову на плаву. У понеділок увечері буксири зуміли зрушити велетенський контейнеровоз і в такий спосіб вдалося відновити навігацію.
Як передає Укрінформ, майже на тиждень судно заблокувало рух цією стратегічною транспортною артерією.
Наразі проблемний контейнеровоз буксирують до Великого Гіркого озера, там, у природному розширенні каналу, його зможуть дослідити детально. Судно перевірять на морепридатність, перш ніж вирішити, чи зможе воно продовжувати намічений маршрут, повідомив оператор судна — тайванська компанія Evergreen Marine Corporation.
Зазначається, що для того, аби зрушити контейнеровоз, довелося вичерпати до 30 тисяч кубометрів піску з дна, а для спуску судна на воду використали 13 буксирів.
Щодо економічних втрат, то Радіо Свобода зауважує, що через канал нині проходить, за різними даними, від 10 до 12 % усієї торгівлі морськими шляхами, з того близько 30 % світового обсягу контейнерних морських перевезень — побутової електроніки, меблів, одягу чи взуття, — як і повернення назад порожніх контейнерів.
Наприклад, найбільша у світі компанія морських контейнерних перевезень, данська Maersk, і друга за нею, швейцарська MSC, заявляють, що нинішня криза із Суецьким каналом призведе до одного з найбільших зривів у цій галузі за останні роки.
Більша частина торгівлі, що йде Суецьким каналом, — зернові та нафта; також значний обсяг складають нафтопродукти та зріджений газ. За оцінками, нинішнє перекриття каналу щодня затримувало світову торгівлю на суму в 9,6 мільярда доларів США.
Нагадаємо, що в Суецькому каналі тиждень тривала рятувальна операція зі зняття з мілини 400-метрового контейнеровоза Ever Given.