Виявлено масові порушення у тарифах, понад мільйон гривень повернуть споживачам
За результатами 98 перевірок, у 86 випадках виявлено недотримання закону.

Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) виявила системні порушення у формуванні тарифів на житлово-комунальні послуги. За результатами перевірок, проведених з початку 2025 року, українцям повернуть 1,16 мільйона гривень необґрунтовано нарахованих коштів.
Фахівці служби провели 98 позапланових перевірок підприємств, що надають житлово-комунальні послуги, з метою контролю за економічною обґрунтованістю тарифів. Порушення законодавства було зафіксовано у 86 випадках, що становить майже 88% від загальної кількості перевірок. Найбільше зловживань виявлено у сферах централізованого водопостачання та водовідведення.
За результатами перевірок Держпродспоживслужба вжила таких заходів впливу:
- видано 68 приписів з вимогою усунути порушення та провести перерахунок для споживачів;
- накладено 42 штрафи на підприємства на загальну суму 1,59 млн грн;
- притягнуто до адміністративної відповідальності 43 посадові особи (загальна сума штрафів — 87 тис. грн).
«Захист прав споживачів — наш пріоритет. Ми оперативно реагуємо на випадки необґрунтованого підняття тарифів, адже прозорість та справедливість при їх формуванні — це базове право кожного громадянина, а не виняток», — наголосив заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.
Що робити, якщо ви сумніваєтесь у правильності тарифів?
У відомстві закликають громадян у разі виникнення сумнівів щодо правильності нарахувань за житлово-комунальні послуги звертатися до територіальних органів Держпродспоживслужби або подавати скаргу через онлайн-форму на офіційному сайті.
Більше новин читайте на GreenPost.







