Вчені довели, що сосна очищає воду від 99 % бактерій

Ксилема неквітучих дерев, таких як сосна та гінкго, є недорогим і ефективним матеріалом для фільтрації води.

1 хв на прочитання15 Квітня 2021, 16:20
Вчені довели, що сосна очищає воду від 99 % бактерій Вчені довели, що сосна очищає воду від 99 % бактерій

Дефіцит питної води — одна із глобальних проблем, яка особливо гостро стоїть у країнах, що розвиваються, через відсутність необхідної інфраструктури. За даними ООН, 2,2 млн людей щорічно помирають від захворювань, викликаних відсутністю безпечної питної води.

Сьогодні на світовому ринку представлено безліч технологій очищення води, багато з яких, за словами вчених, мають помітні недоліки. Системи, засновані на очищенні хлором, добре працюють у великих масштабах, але є дорогими. Кип'ятіння води для видалення забруднень потребує великої кількості палива. Мембранні фільтри дорогі, потребують насоса та можуть легко засмітитися.

У статті, опублікованій у журналі Nature communications, дослідники з Массачусетського технологічного інституту (США) показали, що невеликий шматок ксилеми — молодий деревини, що лежить безпосередньо під корою, може відфільтрувати з води понад 99 % бактерій, у тому числі кишкову паличку.

Автори розробки впевнені, що ксилема неквітучих дерев, таких як сосна та гінкго, є недорогим і ефективним матеріалом для фільтрації води, особливо в сільських районах.

Для кожного регіону автори дослідження пропонують використовувати свої види хвойних. Наприклад, для Росії оптимальними будуть такі види, як сосна звичайна, сосна чорна, ялина звичайна, модрина даурська, біота східна, ялиця сахалінська.

Створений прототип фільтрує воду зі швидкістю 1 л/год.

Нагадаємо, вода в улюбленому ставку чи на річці, яка зацвіла, може нашкодити здоров'ю людини й загрожувати життю. До таких висновків дійшли науковці, які займаються проблемами водойм.

Більше з GreenPost