Догори
Дати відгук

Вчені: без сніданку не буде успіхів, і ось чому

Австралійські вчені з'ясували, що через відмову від ранкових прийомів їжу школярі демонструють гіршу успішність у навчанні.

2 хв на прочитання15 Березня 2025, 09:53
Фото: ілюстративне Фото: ілюстративне
Поділитись:

Що сніданок важливий, у дитинстві нам повторювали мами і бабусі. А тепер вчені довели, що відмові від сніданків знижує якість засвоєння нової інформації, і особливо - у юному віці.

Під час дитинства та підліткового віку регулярне споживання здорового сніданку забезпечує енергію та поживні речовини, необхідні для підтримки доброго здоров'я, благополуччя та розвитку. Пропуск сніданку є поширеним серед дітей та підлітків; міжнародні дані повідомляють, що поширеність пропуску сніданку варіюється від 10 до 35%.

В Австралії дослідження показали, що один з трьох учнів віком від 8 до 18 років іноді пропускає сніданок - від одного до шести днів на тиждень. І один з десяти учнів пропускає сніданок щодня.

Пропуск сніданку асоціюється з іншими нездоровими звичками в харчуванні та фізичній активності. І разом ці фактори дають негативний вплив на здоров'я та благополуччя протягом усього життя. Дані також вказують на зв'язок між споживанням сніданку та когнітивними здібностями серед дітей та підлітків. Ці ефекти дають негативний вплив на освітні результати, такі як відвідуваність школи та її завершення, а також академічні досягнення. Такы результати нещодавнього дослыдження науковцыв. Результати дослідження австралыйських вчених були опубліковані в журналі Public Health Nutrition.

У межах наукового експерименту було проаналізовано результати національних підсумкових тестів понад 30 тисяч учнів п’ятих, сьомих і дев’ятих класів, враховуючи, чи снідали вони. З’ясувалося, що дівчата та старшокласники пропускали сніданок частіше за хлопців і молодших учнів. Ті, хто ніколи не снідав, частіше мали проблеми зі здоров’ям, почувалися депресивно чи тривожно та погано висипалися в порівнянні з тими, хто їв сніданок або робив це рідше. Окрім того, ці учні зазвичай походили з сімей з нижчим рівнем освіти батьків і проживали в менш розвинутих соціально-економічних районах.

Пропуск сніданку, навіть інколи, був пов'язаний з підвищеним ризиком поганих результатів на всіх п’яти національних тестах - з математики, читання, граматики, письма і орфографії. Учні, які ніколи не снідали, мали на 78% вищий ризик погано скласти тести з математики і на 63% вищий - з читання порівняно з тими, хто регулярно снідав. У тих, хто пропускав сніданок лише час від часу, цей ризик був меншим, але все одно на третину вищим, ніж у постійних сніданків, коли йшлося про тести з математики, граматики і читання.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото:
Hit FM
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитання8 годин тому
День синів і дочок 11 серпня: історія, значення та традиції свята
Свято безумовної любові: історія, значення та традиції Дня синів і дочок
2 хв на прочитання13 годин тому
Фото з відкритих джерел
Кінетичний пісок: від шведського винайдення до улюбленої іграшки мільйонів дітей та дорослих
2 хв на прочитання16 годин тому
В Одесі викрили трьох лікарів на схемі з фіктивною інвалідністю
В Одесі трьох лікарів викрили на продажу фіктивної інвалідності за $7500
1 хв на прочитанняВчора
Пастка технологій: Apple Watch та фітнес-трекери провокують тривожність і психологічний тиск
1 хв на прочитання09 Серпня 2026
В Україні зафіксовано випадки лихоманки Західного Нілу: чим небезпечна інфекція та як захиститися
2 хв на прочитання09 Серпня 2026
Забруднене повітря спровоковує загострення ревматоїдного артриту
1 хв на прочитання09 Серпня 2026
Астрономічний пік серпня: астрологи та метеорологи назвали дати сонячного затемнення і геомагнітних коливань
2 хв на прочитання08 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Фото ілюстративне
Верховний Суд заборонив чиновникам забирати пільги у травмованих військовослужбовців
2 хв на прочитання2 години тому
Фото: Clutch.ua
Коридор затемнень (12–28 серпня): як пережити період трансформацій та зберегти гармонію
3 хв на прочитання3 години тому
У Мукачеві другу добу гасять пожежу на сміттєзвалищі
У Мукачеві другу добу триває гасіння пожежі на полігоні ТПВ
1 хв на прочитання4 години тому
Масова загибель риби у річці Кам’янка в Житомирі
Екологічна надзвичайна подія в Житомирі: у річці Кам'янка через скиди стічних вод загинуло понад тисячу рибин
1 хв на прочитання5 годин тому
Трагедія в Запоріжжі: через балістичний удар РФ повністю зупинився комбінат «Запоріжсталь»
1 хв на прочитання6 годин тому
Відлиги, ожеледь і короткі заморозки: чим здивує українців майбутній зимовий сезон
1 хв на прочитання8 годин тому
На Одещині та в більшості регіонів України впроваджують заборону на вилов раків
2 хв на прочитання9 годин тому
У Болгарії через обмілення річки виявили залишки мосту IV століття
1 хв на прочитання11 годин тому