Вчора, 22 вересня, в порту "Південний" першу проводку здійснив буксир "Витязь", визнаний непридатним для здійснення протипожежної безпеки танкера. "Витязь" швартував танкер Gaz Serenity, який став на причал Одеського припортового заводу під завантаження аміаком, пише "УНІАН".
Буксир "Витязь" в останні кілька тижнів не сходив зі стрічок новин - судно не пройшло технічну комісію АМПУ і було визнано непридатним для забезпечення пожежної безпеки. Проте, всупереч рішенню комісії, Максим Широков, голова Южненської філії АМПУ, підписав наказ про призначення "Витязя" буксиром пожежної безпеки. До слова, згідно із законодавством, такі рішення в портах мають приймати капітани, що вже свідчить про перевищення чиновником повноважень.
Ця історія набула широкого розголосу через соціальне значення - порт Південний є критичнонебезпечним. Саме тут знаходиться ОПЗ, що обробляє небезпечні вантажі, саме тут просто неба знайшли 10 тисяч тон аміачної селітри - тієї самої, яка призвела до масштабного вибуху в порту Бейрут, тут же вантажать карбамід.
Тим не менш, "Витязь" вийшов на роботу – правда, не буксиром пожежної безпеки, а швартовником. Для швартових робіт Витязь придатний погано - це одногвинтовий і маломаневровний буксир, який банально може пошкодити судно через свою слабку повороткість. Ймовірно, саме публічний скандал змусив місцевих чиновників викликати до порту Південний ще один буксир з Миколаєва - Кілбі.
За оцінками експертів, середня ринкова ціна буксирної проводки такого судна, як Gaz Serenity - близько 40 тисяч доларів за постановку, і стільки ж – за вихід з Порту. За оренду того ж Витязя Державний порт Усть-Дунайськ отримує близько 400 доларів на добу.
Ймовірно, саме очевидна маржинальність такої роботи та є причиною регулярних корупційних скандалів, які виникають навколо буксирного ринку.
Нагадаємо, кількість постраждалих від хімічного вибуху в Бейруті вже перевищила 5 тисяч осіб.
Разом з тим, експерти розібрали, настільки можливе повторення подібної ситуації в Україні.