В Україні побудували 900 метрів дороги в районі Бурштинської теплоелектростанції з використанням золошлаків — продукту згоряння вугілля. Проєкт будівництва дороги розробив державний інститут «Укрдіпродор» на основі рекомендацій інституту ім. Шульгіна. Реалізувала проект компанія «ДТЕК Енерго», передає ecopolitic.com.ua.
«Ми першими в Україні побудували дорогу із застосуванням золошлаків, це один із перших проєктів, що показують нашу трансформацію, — каже генеральний директор «ДТЕК Енерго» Ільдар Салєєв. — Ці 900 м дороги — «експериментальний зразок», який має показати, як можна ефективно утилізувати відходи вугільних станцій, будувати якісні та дешеві дороги та одночасно покращувати екологію».
В компанії зазначили, що процес будівництва такої дороги є цілком екологічним. Окрім того, проєкт може стати прецедентом для подальшого розвитку інфраструктури та застосування золи як замінника традиційних будівельних матеріалів.
У 900-метровій ділянці дороги використано 300 тонн сухої та вологої золи. Золу використано як в основі під асфальтобетонне покриття, так і в самому покритті: у нижньому шарі-основі — 25 % зволоженої золи, де вона заміняє пісок, а у верхньому шарі зола міститься у складі асфальтобетону — замість традиційного мінерального порошку, який значно дорожчий за відходи вугільних станцій.
Вартість проєкту становить 22 млн гривень.
Будівництво відбувалося за підтримки науковців. Дорожній науково-дослідний інститут ім. Шульгіна провів дослідження та випробовування золи у власній лабораторії. Вчені дійшли висновку, що асфальтобетони, виготовлені на основі золи винесення, не поступаються за якостями традиційним асфальтобетонам.
Нагадаємо, що зміниться для українців із забороною пластикових пакетів.