Більшість громадян України вважають, що тарифи на комунальні послуги для населення є вищими за їхню реальну вартість. Крім того, значна частина населення виступає проти подальшого підвищення тарифів.
Про це свідчать результати опитування Центру Разумкова. Відповідне дослідження проводили з 14 по 19 серпня майже по всій Україні, окрім окупованих Криму та Донбасу. Загалом методом інтерв’ю опитали 2022 респондентів, старших за 18 років.
Більшість у 83% споживачів вважають, що тарифи на комунальні послуги для населення є вищими за їхню реальну вартість.
Водночас 7,5% громадян є переконаними, що тарифи на житлово-комунальні послуги відповідають їхній реальній вартості.
1,9% - є нижчими за їхню реальну вартість.
7,6% - важко відповісти.
Понад 89% людей виступають категорично проти подальшого підвищення тарифів на комунальні послуги.
4,2% – підтримують.
6,1% – важко відповісти.
Чиїми інтересами керується держава під час формування тарифів:
- 39,8 вважають, що інтересами компаній, що забезпечують населення теплом і електроенергією.
- 23,8% – інтересами компаній, що виробляють теплову та електроенергію.
- 15,4 – важко відповісти.
- 11,8% – намагаються врахувати інтереси як вищезазначених компаній, так і інтереси держави та громадян.
- 6,6% – загальнонаціональними, державними інтересами.
- 2,5% – інтересами громадян, що сплачують за теплову та електроенергію.
Водночас 29,3% респондентів очікують на успішне проходження опалювального сезону, попри заборгованість, що сформувалась на ринках енергетики та комунальних послуг. Крім того, 24,2% опитаних висловили думку, що існують ризики перерв у постачанні енергоносіїв через накопичену заборгованість.
Також понад половина споживачів (54,4%) виступають проти списання заборгованості побутових споживачів перед постачальниками комунальних послуг. А майже 23,9% опитаних підтримують списання боргових зобов’язань.