Догори
Дати відгук

Стресуєш - з'їж рибку: вчені з'ясували, що середземноморська дієта допомагає боротися з симптомами ПТСР

Споживання червоного та обробленого м'яса виявилося пов'язаним із підвищенням симптомів ПТСР.

2 хв на прочитання28 Жовтня 2023, 06:50
Харчування може знизити переживання стрес Харчування може знизити переживання стрес
Поділитись:

 Виявляється, наш емоційний фон багато в чому залежить від того, що ми їмо, і стану мікробіома кишечника і певне харчування може суттєво знизити переживання стресу, показало дослідження посттравматичного стресового розладу серед жінок.

ПТСР - це розлад психічного здоров'я, заснований на страху, який розвивається у деяких людей, які пережили тривожну і жахливу ситуацію. Тут йдеться про психічну травму, про переживання смерті близького, погрози власного життя та переживання періоду після насильства.

Нове дослідження проводили в клініці за участю Гарвардської школи громадської охорони здоров'я і виявилося, що учасниці, які дотримувалися середземноморської дієти (більше овочів і фруктів, перевага риби та м'яса птиці замість яловичини) відчували зниження симптомів посттравматичного стресового розладу.

- Існує дуже інтригуючий взаємозв'язок між мікробіомом кишечника людини та мозком, - вважає один із авторів дослідження доктор Ян-Ю Лю, співробітник відділення мережевої медицини Ченнінга, медичний факультет, лікарні Бригама та Гарвардської медичної школи. – У ході нашого дослідження ми дізналися, як такі фактори, як дієта, пов'язані із симптомами посттравматичного стресового розладу.

Команда зібрала дані 191 жінки. Учасниць розділили на три групи: з ймовірним посттравматичним стресовим розладом, травмою, але без посттравматичного стресового розладу і без травми.

При оцінці результатів враховували такі показники, як індекс маси тіла (ІМТ) та дані про харчування, наявність депресії та прийом антидепресантів.

Виявилося, що ті жінки, які їли більше овочів та менше червоного м'яса, можна сказати, дотримувалися середземноморської системи харчування, відчували менше симптомів посттравматичного стресового розладу. А ось споживання червоного та обробленого м'яса виявилося пов'язаним із підвищенням симптомів ПТСР.

Причому у жінок з меншими проявами стресу в кишечнику знайшли більше бактерій Eubacterium eligens, це грамнегативні анаеробні бактерії паличкоподібної форми, що живуть у товстій кишці. Особливо подобаються цим бактеріям овочі, фрукти та риба, а от не подобаються – червоне та перероблене м'ясо (сосиски, сардельки, ковбаски).

Дослідники відзначають обмеження своєї роботи, проте сподіваються, що у майбутньому дієту можна буде застосовувати як обгрунтований чинник у терапії ПТСР.

- Дивно, що наші результати показують, що середземноморська дієта може принести потенційне полегшення людям, які мають симптоми посттравматичного стресового розладу, - говорить Ян-Ю Лю. - Ми прагнемо дізнатися більше про взаємозв'язок між посттравматичним стресовим розладом, дієтою та кишковим мікробіомом. У майбутньому дослідженні ми спробуємо підтвердити ефективність пробіотиків як методу запобігання посттравматичному стресовому розладу.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Кадрові рішення Кабміну 13 серпня: нові призначення в МОЗ та звільнення
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитання56 хвилин тому
13 серпня всесвітній день шульги
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитання6 годин тому
Фото: AP
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитанняВчора
Як подолати захитування в транспорті
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитанняВчора
Світло на «невидиму» дитину: чому 12 серпня відзначають День середньої дитини
2 хв на прочитанняВчора
Корисні альтернативи ранковій каві, які допоможуть прокинутися м'яко без шкоди для шлунку
1 хв на прочитанняВчора
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитання11 Серпня 2026
Свято безумовної любові: історія, значення та традиції Дня синів і дочок
2 хв на прочитання11 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Один з кар'єрів ОГХК (Об’єднана гірничо-хімічна компанія). Фото: ubiz.ua
Енергетичний комітет ВР підтримав законопроєкти про прискорення розбудови мереж та корпоратизацію СхідГЗК
2 хв на прочитання10 хвилин тому
Фото: ДСНС Одещини
Росія вдарила по енергетиці Одещини: знеструмлення у чотирьох областях
2 хв на прочитання2 години тому
Рідкісну златку евритирею дубову виявили у Голосіївському парку
Екологи виявили рідкісного та корисного жука у столичному Голосіївському парку
1 хв на прочитання3 години тому
Запаси соняшнику в Україні сягнули 947 тисяч тонн
Українські заводи переробили дев'ять мільйонів тонн соняшнику за сезон
1 хв на прочитання4 години тому
Екологи виявили масову загибель риби на Хаджибейському лимані
1 хв на прочитання6 годин тому
Поліція розпочала два кримінальні провадження через засипання річки Золота Липа
1 хв на прочитання8 годин тому
Екоінспектори розслідують загибель червонокнижної лосихи
1 хв на прочитання10 годин тому
Паркани біля самої води: Житомирський суд відкрив провадження щодо обмеження доступу громадян до Тетерева
2 хв на прочитанняВчора