Догори
Дати відгук

Розчленування танкера "Делфі" призведе до екокатастрофи в Одесі

Про це попередили екоактивісти

3 хв на прочитання04 Серпня 2020, 20:45
Поділитись:

Екоактивісти заявляють, що розрізання на частини танкера «Делфі», який зазнав аварії біля одеського пляжу у 2019 році, загрожує місту техногенною та екологічною катастрофою. Про це сьогодні на брифінгу заявили представники громадської екологічної організації «Зелений лист». Про це повідомляє "УНІАН".

За словами керівника організації Владислава Балінського, танкер, який знаходиться на пляжі «Дельфін», - свого роду «екологічна міна». 

«Від дії органів влади на сьогодні залежить стану найближчих до «Дельфіна» пляжів на кілька років вперед ... Масштабна екологічна та техногенна катастрофа може бути заподіяна необдуманими та безвідповідальними діями керівництва Адміністрації морських портів України з видалення з акваторії нафтоналивного танкера», - заявив Балінський. 

Він пояснив, що метод (розрізання на місці), до якого, за даними екологів, схиляються чиновники, згубний для морської флори і фауни. Зокрема, відповідно до одного з планів, судно розріжуть на дві частини та видалять спочатку його носову, а потім кормову частину. Однак перед цим необхідно провести дегазацію — відкачування з танкера пального, масла та ін. на берег або на спеціалізовані судна. Після цього нафтоналивні ємності судна провітрюють, з їхніх стінок механічно видаляють залишки пального тощо. Як наголосили активісти, даний процес небезпечний в умовах, коли судно знаходиться поблизу берега, в межах міста. Представники «Зеленого листа» вважають, що в умовах відкритої пляжної зони неможливо провести ретельну дегазацію і зачистку залишків нафтопродуктів з танкера, тим більше — в плановані терміни (листопад 2020 року), коли в Чорному морі будуть сильні шторми. 

«Це означає, що метод розрізання судна неприйнятний з точки зору екологічної та техногенної безпеки, а також з точки зору безпечного проведення робіт», - заявили громадські працівники. 

Також вони вважають, що заявлена АМПУ вартість робіт - 24,5 млн грн — занадто завищена, і зараз існують набагато дешевші (у 8-10 разів) і безпечніші проєкти підйому танкера. Ці проєкти не пов'язані з розрізанням судна, але АМПУ їх не розглядає. У ході пресконференції її учасники також зазначили, що, як випливає з підсумків розслідування, проведеного Державною службою морського і річкового транспорту України, у 2012-2014 роках судно фігурувало в схемі бізнес-групи олігарха Сергія Курченка з контрабандного ввезення на територію України нафтопродуктів. За їх словами, у контрабандних перевезеннях танкер міг брати участь до 2018 року, він також міг працювати як «чорний бункерувальник» - заправляти інші судна пальним без акцизних зборів і податків. 

Під час аварії (22 листопада 2019 року), за даними екологів, з судна випали три бочки з нафтопродуктами, через що протягом кількох днів після аварії вміст нафтопродуктів у воді навколо танкера перевищував норму в 157 разів. Як зазначив Балінський, в ємностях (танках) судна може бути до 10 тонн «мертвих» залишків нафтопродуктів (мазут, масла та ін.), які почали виливатися в акваторію з настанням літа і спробами зняти судна з мілини.  

Нагадаємо, на конкурсі вирішать, хто підніме багатостраждальний танкер Delfi.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Еко
Циклокосмія — неймовірний павук-люк із плоским «черевом-диском»
Навіщо найдавніший павук на планеті носить на собі «печатку»
2 хв на прочитанняВчора
Бензин в Україні переходить на екоформулу з 5% біопалива
Бензин в Україні переходить на нову формулу з обов'язковим додаванням 5% біопалива
1 хв на прочитання11 Грудня 2025
Ладижинська ТЕС: прокуратура розслідує викид мазуту в Південний Буг. Фото: Прокуратура України
Викид мазуту у Ладижинське водосховище поблизу ТЕС: прокуратура розпочала кримінальне провадження (ФОТО)
1 хв на прочитання11 Грудня 2025
Кадрові рішення Кабміну: нові призначення в Мінекономіки та НСЗУ
Кабмін провів кадрові ротації в Мінекономіки та НСЗУ
2 хв на прочитання11 Грудня 2025
Міжнародний день гір: чому гірські екосистеми — наш спільний світовий скарб (фото)
4 хв на прочитання11 Грудня 2025
Екологічна катастрофа на Одещині: в Овідіополі у повітря злетіло 20 тонн токсинів
1 хв на прочитання10 Грудня 2025
На Одещині відроджують легендарні чумацькі шляхи та туристичні маршрути
3 хв на прочитання10 Грудня 2025
Озеро на вул. Панча у Львові завершують наповнювати водою зі свердловини
2 хв на прочитання10 Грудня 2025
Більше з GreenPost
Image by Karolina Grabowska from Pixabay
Агрохолдинг планує відкрити завод із виробництва альтернативного білка з комах
1 хв на прочитаннягодина тому
Гороскоп на 14 грудня 2025 року
Гороскоп для всіх знаків зодіаку на  неділю, 14 грудня 2025 року
3 хв на прочитання3 години тому
Смерть 10-річної Майї в Ужгороді: мати засуджена до 5 років умовно за бездіяльність після жорстокого побиття вітчимом, який отримав довічне ув'язнення.
В Ужгороді засуджено матір за залишення 10-річної доньки у небезпеці після побиття вітчимом
1 хв на прочитання4 години тому
Як позбутися запаху аміаку в хліві швидко та без хімії 
Як позбутися запаху аміаку в хліві швидко та без хімії 
3 хв на прочитання6 годин тому
Наслідки російської атаки в Одесі: місто без світла, тепла та води, є постраждалі
2 хв на прочитання7 годин тому
Матча чай для довгострокового здоров’я: профілактика, антиоксидантний захист та життєвий тонус
2 хв на прочитання9 годин тому
Чому графіки відключень відрізняються в регіонах
2 хв на прочитанняВчора
Відновлення родючості ґрунтів: VI щорічна конференція BTU об’єднала науку та бізнес
2 хв на прочитанняВчора