Догори
Дати відгук

Розчленування танкера "Делфі" призведе до екокатастрофи в Одесі

Про це попередили екоактивісти

3 хв на прочитання04 Серпня 2020, 20:45
Поділитись:

Екоактивісти заявляють, що розрізання на частини танкера «Делфі», який зазнав аварії біля одеського пляжу у 2019 році, загрожує місту техногенною та екологічною катастрофою. Про це сьогодні на брифінгу заявили представники громадської екологічної організації «Зелений лист». Про це повідомляє "УНІАН".

За словами керівника організації Владислава Балінського, танкер, який знаходиться на пляжі «Дельфін», - свого роду «екологічна міна». 

«Від дії органів влади на сьогодні залежить стану найближчих до «Дельфіна» пляжів на кілька років вперед ... Масштабна екологічна та техногенна катастрофа може бути заподіяна необдуманими та безвідповідальними діями керівництва Адміністрації морських портів України з видалення з акваторії нафтоналивного танкера», - заявив Балінський. 

Він пояснив, що метод (розрізання на місці), до якого, за даними екологів, схиляються чиновники, згубний для морської флори і фауни. Зокрема, відповідно до одного з планів, судно розріжуть на дві частини та видалять спочатку його носову, а потім кормову частину. Однак перед цим необхідно провести дегазацію — відкачування з танкера пального, масла та ін. на берег або на спеціалізовані судна. Після цього нафтоналивні ємності судна провітрюють, з їхніх стінок механічно видаляють залишки пального тощо. Як наголосили активісти, даний процес небезпечний в умовах, коли судно знаходиться поблизу берега, в межах міста. Представники «Зеленого листа» вважають, що в умовах відкритої пляжної зони неможливо провести ретельну дегазацію і зачистку залишків нафтопродуктів з танкера, тим більше — в плановані терміни (листопад 2020 року), коли в Чорному морі будуть сильні шторми. 

«Це означає, що метод розрізання судна неприйнятний з точки зору екологічної та техногенної безпеки, а також з точки зору безпечного проведення робіт», - заявили громадські працівники. 

Також вони вважають, що заявлена АМПУ вартість робіт - 24,5 млн грн — занадто завищена, і зараз існують набагато дешевші (у 8-10 разів) і безпечніші проєкти підйому танкера. Ці проєкти не пов'язані з розрізанням судна, але АМПУ їх не розглядає. У ході пресконференції її учасники також зазначили, що, як випливає з підсумків розслідування, проведеного Державною службою морського і річкового транспорту України, у 2012-2014 роках судно фігурувало в схемі бізнес-групи олігарха Сергія Курченка з контрабандного ввезення на територію України нафтопродуктів. За їх словами, у контрабандних перевезеннях танкер міг брати участь до 2018 року, він також міг працювати як «чорний бункерувальник» - заправляти інші судна пальним без акцизних зборів і податків. 

Під час аварії (22 листопада 2019 року), за даними екологів, з судна випали три бочки з нафтопродуктами, через що протягом кількох днів після аварії вміст нафтопродуктів у воді навколо танкера перевищував норму в 157 разів. Як зазначив Балінський, в ємностях (танках) судна може бути до 10 тонн «мертвих» залишків нафтопродуктів (мазут, масла та ін.), які почали виливатися в акваторію з настанням літа і спробами зняти судна з мілини.  

Нагадаємо, на конкурсі вирішать, хто підніме багатостраждальний танкер Delfi.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Еко
Фото: Мінекономіки
Баланс між економікою та природою: Міністерство економіки представило депутатам пріоритети екологічної політики
2 хв на прочитання3 години тому
Фото: Spillycactus.it
Від вазона до газона: як сансевієрія стала неочікуваною окрасою ділянок
2 хв на прочитання10 годин тому
Зображення ілюстративне.
Фото: Dengarden.com
Місяць — найкращий садівник? Як космічні ритми впливають на ваш урожай
2 хв на прочитання17 годин тому
Фото: Новини - Голосіївська районна в м.Києві державна адміністрація
У Києві проведуть безкоштовні екскурсії до Дня Незалежності
1 хв на прочитанняВчора
Вода на пляжах Житомирщини небезпечна для купання: фахівці виявили критичне забруднення
2 хв на прочитанняВчора
День "лісової людини": чому 19 серпня – привід згадати про орангутанів
2 хв на прочитанняВчора
Самшит, тис і магія ножиць: як перетворити звичайний кущ на витвір мистецтва
2 хв на прочитанняВчора
На Тузлівських лиманах затримано браконьєра: збитки державі оцінено в понад 7 млн грн
1 хв на прочитання18 Серпня 2025
Більше з GreenPost
Масштабна схема фіктивних інвалідностей
Поліція викрила схему фіктивних інвалідностей у Центральній МСЕК, затримано 8 осіб
1 хв на прочитання36 хвилин тому
Фото: ілюстративне
Понад 240 млн грн за програмою медгарантій отримано медзакладами за недостовірні дані та фіктивні послуги
1 хв на прочитаннягодина тому
Гороскоп на 21 серпня 2025 року
Гороскоп для всіх знаків зодіаку на 21 серпня 2025 року
4 хв на прочитання2 години тому
Фото ілюстративне: Pexels / Pixabay
ЄС скоротить імпорт пшениці: Україна втрачає ключовий ринок збуту
1 хв на прочитання4 години тому
Нічна атака на Одещину: російські дрони пошкодили газорозподільну станцію в Ізмаїлі
1 хв на прочитання5 годин тому
Україна витісняє Росію з ринку: українська соняшникова олія вперше за два роки стала лідером в Індії
1 хв на прочитання6 годин тому
Група «Епіцентр» та Урбанські побудують зерновий термінал у порту «Південний»
2 хв на прочитання7 годин тому
Масштабна зачистка на Миколаївщині: 20 посадовцям оголосили підозри у розкраданнях на 364 млн грн
2 хв на прочитання8 годин тому