Догори
Дати відгук

Розчленування танкера "Делфі" призведе до екокатастрофи в Одесі

Про це попередили екоактивісти

3 хв на прочитання04 Серпня 2020, 20:45
Поділитись:

Екоактивісти заявляють, що розрізання на частини танкера «Делфі», який зазнав аварії біля одеського пляжу у 2019 році, загрожує місту техногенною та екологічною катастрофою. Про це сьогодні на брифінгу заявили представники громадської екологічної організації «Зелений лист». Про це повідомляє "УНІАН".

За словами керівника організації Владислава Балінського, танкер, який знаходиться на пляжі «Дельфін», - свого роду «екологічна міна». 

«Від дії органів влади на сьогодні залежить стану найближчих до «Дельфіна» пляжів на кілька років вперед ... Масштабна екологічна та техногенна катастрофа може бути заподіяна необдуманими та безвідповідальними діями керівництва Адміністрації морських портів України з видалення з акваторії нафтоналивного танкера», - заявив Балінський. 

Він пояснив, що метод (розрізання на місці), до якого, за даними екологів, схиляються чиновники, згубний для морської флори і фауни. Зокрема, відповідно до одного з планів, судно розріжуть на дві частини та видалять спочатку його носову, а потім кормову частину. Однак перед цим необхідно провести дегазацію — відкачування з танкера пального, масла та ін. на берег або на спеціалізовані судна. Після цього нафтоналивні ємності судна провітрюють, з їхніх стінок механічно видаляють залишки пального тощо. Як наголосили активісти, даний процес небезпечний в умовах, коли судно знаходиться поблизу берега, в межах міста. Представники «Зеленого листа» вважають, що в умовах відкритої пляжної зони неможливо провести ретельну дегазацію і зачистку залишків нафтопродуктів з танкера, тим більше — в плановані терміни (листопад 2020 року), коли в Чорному морі будуть сильні шторми. 

«Це означає, що метод розрізання судна неприйнятний з точки зору екологічної та техногенної безпеки, а також з точки зору безпечного проведення робіт», - заявили громадські працівники. 

Також вони вважають, що заявлена АМПУ вартість робіт - 24,5 млн грн — занадто завищена, і зараз існують набагато дешевші (у 8-10 разів) і безпечніші проєкти підйому танкера. Ці проєкти не пов'язані з розрізанням судна, але АМПУ їх не розглядає. У ході пресконференції її учасники також зазначили, що, як випливає з підсумків розслідування, проведеного Державною службою морського і річкового транспорту України, у 2012-2014 роках судно фігурувало в схемі бізнес-групи олігарха Сергія Курченка з контрабандного ввезення на територію України нафтопродуктів. За їх словами, у контрабандних перевезеннях танкер міг брати участь до 2018 року, він також міг працювати як «чорний бункерувальник» - заправляти інші судна пальним без акцизних зборів і податків. 

Під час аварії (22 листопада 2019 року), за даними екологів, з судна випали три бочки з нафтопродуктами, через що протягом кількох днів після аварії вміст нафтопродуктів у воді навколо танкера перевищував норму в 157 разів. Як зазначив Балінський, в ємностях (танках) судна може бути до 10 тонн «мертвих» залишків нафтопродуктів (мазут, масла та ін.), які почали виливатися в акваторію з настанням літа і спробами зняти судна з мілини.  

Нагадаємо, на конкурсі вирішать, хто підніме багатостраждальний танкер Delfi.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Еко
Загибель людей через зливу: чотирьох одеських чиновників взяли під варту з мільйонними заставами
Загибель людей через зливу: чотирьох одеських чиновників взяли під варту з мільйонними заставами
1 хв на прочитання14 хвилин тому
Фото: Закарпаття онлайн
Забруднення Верке: річка на Закарпатті перетворюється на стічну канаву (ФОТО)
1 хв на прочитання8 годин тому
Фото ілюстративне: Prozorro
На Миколаївщині та Одещині з'являться п'ять нових еко-офісів для лісничих
1 хв на прочитанняВчора
Фото ілюстративне
Як українські виробники адаптують бізнес до вимог ЄС щодо екологічного маркування
2 хв на прочитанняВчора
Чому українські корми HOME FOOD можуть конкурувати з європейськими брендами
3 хв на прочитанняВчора
В Одеській області вводять осінньо-зимову заборону на вилов риби у зимувальних ямах
2 хв на прочитання29 Жовтня 2025
УДП впроваджує корпоративні стандарти та готується до модернізації флоту
2 хв на прочитання29 Жовтня 2025
На Одещину прилетіли лебеді-кликуни: птахи з російської тундри зимуватимуть у «Тузлівських лиманах»
1 хв на прочитання29 Жовтня 2025
Більше з GreenPost
Боротьба з порушеннями: 3,6 млн грн штрафів за антитютюновий закон
Боротьба з порушеннями: 3,6 млн грн штрафів за антитютюновий закон
1 хв на прочитаннягодина тому
Україна поділилась у Данії досвідом децентралізації теплопостачання під час війни
Нова стратегія України для безпечного опалювального сезону.
2 хв на прочитання3 години тому
Фото: saintmichaelservices.ch.
Гепатит як «бонус» до служби: чи достатньо не займатись незахищеним сексом і не користуватися чужою зубною щіткою
8 хв на прочитання3 години тому
Скільки далекобійних ракет залишилося у Росії та плани розміщення в Білорусі
Зеленський назвав точну кількість далекобійних ракет, що залишилися у РФ.
2 хв на прочитання5 годин тому
Класична музика допомагає очам: нове дослідження з Бразилії
1 хв на прочитання6 годин тому
МАГАТЕ: обстріли Росії пошкодили критичні об’єкти для ядерної безпеки України
2 хв на прочитання10 годин тому
Призначено цільові показники енергоефективності для будівель органів державної влади
1 хв на прочитання11 годин тому
Україна буде забезпечена газом на опалювальний сезон завдяки підтримці партнерів — нардеп
1 хв на прочитання13 годин тому