Російська авіакомпанія «Якутія» розібрала на запасні частини два з чотирьох російських літаків Sukhoi Superjet 100, отриманих у лізинг від Державної транспортної лізингової компанії (ДТЛК). Про це пишуть «Відомості».
Це рішення було ухвалено за підсумками перевірки стану повітряних суден.
Видання зазначає, що в такому стані літаки перебувають уже понад рік. Представник лізингової компанії підтвердив, що два з чотирьох переданих в оренду державних суперджетів справді в несправному стані і «розукомплектовані» — на них відсутні маршеві силові установки й інші основні агрегати. Виробник SSJ 100 — підприємство «Іркут» — уточнює, що у період санкцій відремонтувати літаки неможливо, оскільки у зв'язку з іноземними санкціями відсутні деталі не можуть бути придбані. Крім того, ні модель літака, ні двигун ще не сертифіковані.
За словами джерела, незабаром ДТЛК розпочне процес вилучення літаків у перевізника.
Раніше авіакомпанії Росії звернулися до федерального мінтрансу з проханням легалізувати перестановку компонентів з одних літаків на інші, щоби підтримувати справність авіапарку в період санкцій. Перевізники розповідають про випадки, коли на двох літаках відмовляють різні компоненти, тому потрібна можливість привести в справний стан хоча б один.
Нагадаємо, країни Євросоюзу, США, Велика Британія розширили санкції щодо Росії у зв'язку зі «спецоперацією» в Україні, розпочатою 24 лютого 2022 р. Тоді виникли проблеми й у авіагалузі.
Також ми розповідали про стягнення репарацій з РФ: який шлях пройшла Україна і що ще треба зробити.