Референдум у Парижі: попри низьку явку, ще 500 вулиць стануть пішохідними
«Важливо пам’ятати, що Париж — це не музей».

У неділю, 23 березня, парижани взяли участь у референдумі щодо пішоходизації ще 500 вулиць у столиці Франції. За офіційними результатами, 65,96 % виборців підтримали цю ініціативу, тоді як 34,04 % проголосували проти. Однак явка була надзвичайно низькою — лише 4,06 % зареєстрованих виборців взяли участь у голосуванні. Про це розповідає Le Parisien.
Референдум, організований мерією Парижа, став частиною низки заходів, спрямованих на зменшення використання автомобілів у місті та покращення якості повітря. Це вже третій подібний референдум за останні три роки: у 2023 році парижани проголосували за заборону електросамокатів, а у 2024 році — за потроєння плати за паркування для великих позашляховиків (SUV).
«Протягом останніх 25 років ми поступово повертаємо громадський простір пішоходам, сприяємо м’якій мобільності та створюємо "садові вулиці", щоб забезпечити зелені зони в районах, де живемо», — зазначив Патрік Блош, заступник мера, напередодні голосування. За даними мерії, автомобільний рух у місті скоротився більш ніж удвічі відтоді, як соціалісти прийшли до влади на початку століття.
У разі реалізації цієї ініціативи буде ліквідовано ще 10 000 паркувальних місць, що додасться до 10 000, уже скасованих із 2020 року. Два мільйони мешканців Парижа візьмуть участь у консультаціях, аби визначити, які саме вулиці стануть пішохідними. Загалом це збільшить кількість так званих «зелених легень» до майже 700, що становить трохи більш ніж 10 % усіх вулиць столиці.
Попри ці зміни, Париж досі відстає від інших європейських столиць за рівнем зеленої інфраструктури. За даними Європейського агентства з навколишнього середовища, зелені зони — включно з приватними садами, парками, озелененими вулицями, водоймами та болотами — займають лише 26 % площі міста, тоді як середній показник для європейських столиць становить 41 %.
Деякі критики зазначають, що ці заходи ускладнюють життя 10 млн людей, які живуть у передмістях, де мережа громадського транспорту менш розвинена, що ускладнює поїздки до центру Парижа для роботи чи закупівель.
«Важливо пам’ятати, що Париж — це не музей. Це місто, де люди працюють, куди жителі великого паризького регіону змушені приїжджати», — наголосив Філіпп Нозьєр, президент асоціації автомобілістів 40M.
Мер Парижа Анн Ідальго, яка обіймає посаду з 2014 року, привітала результати референдуму, назвавши їх важливим кроком до створення більш сталого та комфортного міста. У найближчі тижні розпочнуться консультації, щоб визначити, які саме вулиці будуть пішоходизовані. За планом мерії, приблизно 25 вулиць у кожному адміністративному окрузі (arrondissement) стануть пішохідними зонами.
Більше новин читайте на GreenPost.







