Догори
Дати відгук

Популярна харчова добавка очищає судини від бляшок та запобігає їх появі — дослідження

За допомогою сьогоднішніх ліків можна добитися лише їх стабілізації та запобігання росту.

3 хв на прочитання04 Листопада 2023, 00:34
Зображення ілюстративне Зображення ілюстративне
Поділитись:

Статини добре контролюють бляшки в кровоносних судинах, але не можуть усунути їх після появи. Але дослідники, можливо, знайшли спосіб очистити систему кровообігу, використовуючи звичайну поживну речовину, яка міститься в багатьох продуктах харчування, пише New Atlas.

Цією поживною речовиною є марганець, металевий елемент з атомним номером 25. Марганець важливий для нашого здоров’я. Він діє як кофермент, який допомагає метаболізму вуглеводів і жирів та відіграє роль у правильній роботі наших нервів і мозку. Елемент також допомагає у формуванні сполучної тканини, статевих гормонів, кісток тощо.

Більшість людей отримують достатню кількість марганцю через свій раціон, оскільки він міститься в широкому діапазоні продуктів, включаючи цільні зерна, горіхи, листові овочі, деякі молюски, чорний перець, каву, чай тощо. Однак дефіцит марганцю може призвести до м’язової слабкості, безпліддя, вади розвитку кісток і навіть судом.

Тепер дослідники з різних університетів Китаю співпрацюють над дослідженням, яке може вказати на ще одну вагому причину для людей отримувати марганець. Працюючи з моделями мишей, вони виявили, що цей елемент не тільки зменшує кількість ліпідів у крові, які призводять до утворення бляшок, а й допомагає видалити самі бляшки зі стінок кровоносних судин.

«Марганець вважається найменш вивченим основним елементом, який головним чином відіграє допоміжну роль у ферментативних реакціях. Проте ми виявили активну, сигнальну роль іона марганцю в контролі надходження ліпідів у кров», — сказав Сяо Ван, один із провідних авторів дослідження.

Ван і його колеги з’ясували, що цей елемент може зв’язуватися з комплексом, необхідним ліпопротеїнам — хімічним носіям, які переміщують ліпіди, включаючи холестерин і тригліцериди, в кров. Цей комплекс, відомий як комплекс білка оболонки II (COPII), повинен підтримувати дуже точний хімічний баланс, який порушує марганець. У результаті цього порушення дослідники виявили, що у мишей, яких вони досліджували, навіть пероральний марганець різко знижував концентрацію ліпідів у крові та видаляв бляшки, які утворилися в кровоносних судинах гризунів.

Якщо результати перенесуть на людей, це може означати новий шлях до очищення наших кровоносних судин від бляшок, які є основною причиною серцево-судинних захворювань, а не просто їх стабілізації та запобігання їх росту, що є поточним стандартом лікування, досягнутим через сьогоднішні ліки.

«Ми справді зачаровані потенціалом марганцю як у профілактиці, так і в лікуванні найбільшої хвороби, і ми з ентузіазмом хочемо дізнатися більше про його ефективність і безпеку, а також розробляти більше ефективні способи використання цієї нової сигнальної функції марганцю», — сказав Сяо-Вей Чен, старший автор дослідження.

Дослідження прийнято до публікації в журналі Life Metabolism.

Нагадаємо, «розчинити холестеринові бляшки можна лише разом зі стінкою самої судини»: кардіолог розповідає, як «чистити судини».

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з GreenPost
Фото ілюстративне
Нове життя хімічного гіганта: «Укравіт» придбав Дніпровський завод мінеральних добрив за 76,8 млн грн
2 хв на прочитання2 години тому
Фото "Дім"
На Волині розвивається перша в Україні ферма благородних оленів
2 хв на прочитання5 годин тому
Спалах сказу на Закарпатті: у виснаженого собаки з гори Пікуй підтвердили вірус
На Закарпатті лабораторно підтвердили сказ у собаки, знайденого на горі Пікуй
1 хв на прочитання6 годин тому
Зображення згенеровано ШІ
В Одесі судитимуть посадовців КУ «СМЕП» за масштабні махінації під час підготовки до блекаутів
1 хв на прочитання8 годин тому
Півтора мільйона гривень за самовільний забір води: суд покарав комунальне підприємство на Рівненщині
2 хв на прочитання9 годин тому
Науковці КНУ готують обґрунтування для розширення Нижньодністровського нацпарку
1 хв на прочитання11 годин тому
«Я вимагаю правди»: донька загиблої залізничниці відкрила публічний спір з «Укрзалізницею» через відсутність укриття
2 хв на прочитання13 годин тому
Синоптики оцінили вплив червневої негоди на агросектор Вінниччини
2 хв на прочитання14 годин тому