Новий протест на кордоні: польські перевізники знову блокуватимуть "Ягодин-Дорогуськ"

2 хв на прочитання8 годин тому
Польські перевізники готують нову блокаду "Ягодин-Дорогуськ" з 12 травня

Блокада дороги до пункту пропуску "Ягодин-Дорогуськ" має розпочатися 12 травня 2025 року.

Комітет захисту транспортних перевізників та роботодавців Польщі та його представник Рафал Меклер оголосили про намір провести нову акцію протесту на польсько-українському кордоні. Запланована на 12 травня 2025 року блокада стосуватиметься дороги, що веде до одного з ключових пунктів пропуску – "Ягодин-Дорогуськ".

Причиною протесту, за словами організаторів, є "несправедлива конкуренція" з боку українських транспортних компаній, які, на думку польської сторони, "витісняють" місцеві фірми з ринку. Рафал Меклер заявив: "Планується, що він розпочнеться 12 травня 2025 року, і ми очікуємо, що справа дійде до суду".

Польські перевізники стверджують, що українські компанії пропонують значно дешевші тарифи на перевезення, як на маршрутах між Польщею та іншими країнами ЄС, так і всередині Євросоюзу. Це, на їхню думку, ставить польські фірми у невигідне становище.

Окрім цінового демпінгу, Меклер також звинуватив українську сторону у створенні затримок для польських вантажівок на українській території через роботу системи "єЧерга".

Представник польських перевізників не приховував свого розчарування позицією Європейського Союзу, звинувативши європейських чиновників у "зневажливому ставленні" до проблем польського бізнесу. "Коли представники Євросоюзу сміялися з нас, пояснюючи, що "падіння окремих галузей – це нормально для економіки", або що "в Україні йде війна", (...) я пообіцяв собі, що жоден брюссельський технократ не знищить польські фірми руками українців", – емоційно заявив Меклер.

Він підкреслив, що головна мета акції – захист робочих місць та польських транспортних компаній в умовах складної економічної ситуації. Меклер також висловив подяку за юридичну підтримку правозахисникам із Асоціації "Марш незалежності".

Раніше Комітет захисту транспортних перевізників та роботодавців Польщі вже звертав увагу на те, що українські водії нібито масово в'їжджають до Польщі з порожніми вантажівками, а вже на території країни беруть замовлення на перевезення товарів із прикордонних Люблінського та Підкарпатського воєводств. Польські перевізники переконані, що через таку практику вони втрачають заробіток, оскільки українські компанії можуть пропонувати нижчі ціни завдяки тому, що не сплачують податки та збори, обов'язкові для польських підприємств.

Нагадаємо, що питання конкуренції в аграрному секторі також викликає занепокоєння в контексті євроінтеграції України. Так, 27 лютого пані посол ЄС в Україні Катаріна Матернова заявляла, що сільське господарство може ускладнити процес інтеграції України до Європейського Союзу, оскільки розвинений український агросектор може становити загрозу для країн Європи.

Ситуація на польсько-українському кордоні залишається напруженою, і анонсований протест може призвести до значних ускладнень у русі транспорту та подальшого загострення відносин між перевізниками обох країн.

Більше новин читайте на GreenPost.

Актуально

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: