Румунія планує змінити правила проходження суден каналом Суліна — ключовим маршрутом для постачання нафтопродуктів із порту Констанца до України. За даними учасників ринку, уряд країни розглядає варіант, за яким із листопада каналом зможе проходити лише один танкер на добу.
Як зазначають експерти, таке обмеження різко знизить пропускну здатність каналу, що призведе до затримок, додаткових витрат і може безпосередньо вплинути на вартість пального для українських споживачів. Повідомляє USM.
«З урахуванням того, що гирло Бистре не здатне забезпечити осадку в 7 метрів, черги з суден, простої та зростання цін на паливо – неминучі», — пояснює один із експертів ринку.
Причини запропонованих змін офіційно не розголошуються. Проте учасники ринку попереджають: скорочення кількості суден на маршруті та можливі санкції щодо логістики погіршать ситуацію на ринку нафтопродуктів і створять ризик перебоїв із постачанням.
Нагадаємо, у вересні відбулася робоча зустріч Адміністрації морських портів України (АМПУ) з представниками Єврокомісії з питань мобільності та транспорту (MOVE) та Дунайської комісії. Сторони обговорювали роботу українського гирла Бистре та румунського каналу Суліна, а також механізми швидкого реагування на непередбачені ситуації. Нові обмеження румунського уряду можуть стати одним із ключових викликів для цього плану.
Більше новин читайте на GreenPost.